پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

سعید خان:

فروش تکی بلیت‌های«فجر۳۹» به نفع مخاطب است

سومین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: سعید خانی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما با اشاره به عملکرد سامانه سمفا در فرآیند بلیت‌فروشی جشنواره فجر امسال تاکید کرد که فروش بلیت به صورت تکی به نفع مخاطبان است.

به گزارش سینماپرس، سعید خانی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما و مدیر پردیس سینمایی صبامال با اشاره به روند آنلاین فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به مهر گفت: اساساً سمفا برای این تأسیس شد که بتواند جلوی انحصار را بگیرد و تعداد سایت‌های فروش بلیت سینما بیشتر شود تا از این طریق هم شاهد رقابت در جذب مشتری باشیم و به رونق سالن‌های سینما هم کمک کند. ایده سمفا ایده خوبی بود اما به خاطر شیوع کرونا امکان طی کردن مراحل آزمایشی و برطرف کردن ایرادهای آن ممکن نبود. تعطیلی سالن‌های سینما به واسطه شیوع ویروس کرونا باعث شد سمفا و کارکرد آن در توزیع عادلانه بلیت فروشی آنطور که باید و شاید ظهور و بروز پیدا نکند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر ادامه داد: با این حال و با گذشت ۱۱ ماه از سال برگزاری جشنواره فیلم فجر فرصت و محک خوبی برای سمفا و مجموعه سامانه‌های فروش بلیت بود تا بتوانند در این فضا فعالیت کنند. در روز اول به دلیل حجم مراجعه مخاطبان سرورها جوابگو نبودند و سایت برای چند ساعتی از دسترس خارج شد که این موضوع به سینما آسیب زد. البته هر تغییری بهایی دارد و باید فرصت آزمون و خطا به آن داده شود. طبیعتاً اگر سرورهای پشتیبانی جوابگوی مخاطبان باشد به نفع سینمای ایران است که در یک فضای رقابتی شاهد فعالیت چند سامانه فروش بلیت باشیم.

خانی افزود: از نظر رفتارشناسی هم سمفا می‌تواند به گسترش فرهنگ خرید بلیت اینترنتی کمک کند و از این به بعد شاهد خواهیم بود که مخاطبان قبل از آنکه به سینما بیایند بلیت‌هایشان را تهیه می‌کنند که این قدم خوبی برای رشد فرهنگ سینما رفتن است.

این سینمادار با اشاره به فروش بلیت تکی فیلم‌های جشنواره گفت: اتفاق خوبی که امسال افتاد و به نفع مصرف‌کننده بود فروش تکی بلیت‌های جشنواره است. در گذشته مخاطب سینما مجبور بود یک سری ده‌تایی بلیت بخرد که از آن ده تا ۸ فیلم ضعیف را هم مجبور بود تماشا کند. اما با این اتفاق خوبی که افتاده است دیگر نیاز نیست مخاطب به خاطر تماشای یک فیلم خوب، پول بلیت ده فیلم را بپردازد.

وی در پایان با اشاره به تقسیم سهم سینمادار و پخش‌کننده از فروش بلیت‌های جشنواره گفت: سمفا این امکان را ایجاد کرده است که پول از مبدا میان سینمادار و پخش کننده تقسیم شود. البته تا امروز این اتفاق نیفتاده و مبالغ فروش بلیت به دفتر جشنواره رفته است که امیدواریم خیلی زود سهم هر دو طرف پخش و سالن‌های سینما پرداخته شود. با توجه به وضعیت تورم و نیاز سینماداران و پخش‌کنندگان به ایجاد بستر گردش مالی ابتکار عمل سمفا در این زمینه اتفاق بسیار خوبی را در آینده رقم خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.