جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

به کارگردانی حجت عیدی؛

«خاطرات زیرزمینی» انقلاب تصویری شد

انیمیشن خاطرات زیرزمینی

سینماپرس: کارگردان مجموعه انیمیشن «خاطرات زیرزمینی» از به تصویر کشیدن وقایع انقلاب برای مخاطب نوجوان در این مجموعه گفت.

به گزارش سینماپرس، حجت عیدی کارگردان انیمیشن «خاطرات زیرزمینی» درباره این مجموعه که از ابتدای دهه فجر روی آنتن رفته است به مهر بیان کرد: سال گذشته فصل اول مجموعه «خاطرات زیرزمینی» تولید شد و روی آنتن رفت و امسال هم فصل دوم آن را برای ایام فجر تدارک دیدیم.

وی ادامه داد: تولید این انیمیشن زیر نظر مرکز صبا انجام می‌شود و در ۱۳ قسمت ۱۸ دقیقه‌ای ساخته شده است.

تهیه‌کننده «خاطرات زیرزمینی» در ادامه اظهار کرد: در این مجموعه قهرمانی به نام روزبه داریم که به دلیل شغل پدرش از شهرستان به تهران می‌آید و در خانه پدربزرگش ساکن می‌شوند. پدربزرگ وی در زمان انقلاب خبرنگار بوده و شهید شده است. روزبه که نوجوان است یک اتاق مخفی در خانه پدربزرگش پیدا می‌کند که همه مجلات، روزنامه‌ها و نوارهای ناگرا را در آنجا می‌یابد و با هر یک از این یادگارها به یک خاطره از پدربزرگ سفر می‌کند.

وی اضافه کرد: این خاطرات ارتباط مستقیمی با وقایع انقلاب دارد که اتفاقاتی مثل ۱۷ شهریور ۵۷، ورود امام خمینی (ره) به کشور و دیگر رویدادهای مهم انقلاب را در بر می‌گیرد و این اتفاقات با توجه به مخاطب نوجوان تصویر شده است.

عیدی درباره مخاطب نوجوان این مجموعه انیمیشن اظهار کرد: امروز بیش از ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و مخاطب نوجوان بیشتر درباره این وقایع شنیده است. گاهی روایت‌ها وقتی فقط با کلام همراه باشد دچار نقص‌هایی می‌شود و برای همین خواستیم آن را به تصویر بکشیم و از طرف دیگر شخصیت قصه را یک نوجوان گذاشتیم تا نوجوان امروزی از زبان هم نسلان خودش ماجراها را بشنود.

این کارگردان درباره روایت‌های انتخاب شده نیز یادآور شد: وقایع مختلفی در انقلاب داریم که از طرف کشورهای مختلف و افکار عمومی در حال تحریف است ما نقاط عطف را انتخاب کردیم یعنی مهمترین اتفاقاتی که منجر به انقلاب شد.

تهیه کننده انیمیشن «خاطرات زیرزمینی» درباره تولید مجموعه‌های نمایشی درباره انقلاب و هزینه‌های گران این مجموعه‌ها بیان کرد: به تصویر کشیدن آن دوران در قالب رئال و آثار واقع گرا سخت است و بودجه‌های هنگفتی می‌خواهد اما در انیمیشن همه چیز به طراحی برمی‌گردد و کار ساده‌تر می‌شود. از طرفی در دنیای مدرن امروز، نوجوانانی که با دنیای مجازی راه دارند با انیمیشن ارتباط برقرار کرده‌اند، اکثر کارها در شبکه‌های خارجی مثل نتفلیکس مخاطب زیادی دارد این میان هم سازمان صداوسیما سرمایه گذاری کرده است تا کارهای خوبی ساخته شود.

وی در پایان بیان کرد: جمعی از گویندگان و دوبلورهای حرفه‌ای در کنار هم آمده‌اند تا صداپیشگی این مجموعه را بر عهده بگیرند که علیرضا باشکندی نقش راوی را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.