یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

از خود راضی بودن به سبک «آقای رئیس»؛

انتظامی: امسال جشنواره به جهت کیفیت آثار تجربه خوبی بود!

بازدید حسین انتظامی از دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت

سینماپرس: حسین انتظامی درباره برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و عملکرد سامانه سمفا توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگاران جوان، درباره برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال جشنواره در شرایط خاصی تجربه شد و به نظرم با کمک سینماگران، همکاران رسانه‌ای و سینما دوستان به جهت کیفیت آثار، نوع استقبال در این شرایط و از همه مهمتر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تجربه خوبی بود.

او افزود: طبیعی است کسانی که خواستگاه فرهنگی دارند به این زمینه‌ها بیشتر توجه می‌کنند و خوشبختانه در مجموع طبق گزارش‌های رسیده برگزاری جشنواره خوب پیش می‌رود بخصوص که امسال با سامانه مدیریت و فروش (سمفا) این ظرفیت بوجود آمده که کسانی که در سراسر کشور فیلم را می‌بینند در آراء مردمی شرکت کنند.

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: در کل فضای پرنشاطی بوجود آمده که جا دارد از سینماداران و کسانی که با ظرفیت نمایشی مرتبط هستند تشکر کنم که امسال اعتماد عمومی را به سینما در رابطه با مسائل کرونا افزایش دادند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد جای قهرمان پروری در سینمای کنونی ما خالی است، بیان کرد: نکته‌ای که همیشه به عنوان انتقاد گفته می‌شد نبود قهرمان در آثار بود که امسال سینماگران به این نکته توجه داشتند که جای قدردانی دارد و تنوع ژانر هم قابل توجه است همچنین درخشش فیلمسازان جوان هم قابل تامل خواهد بود. ضمن اینکه حضور هفت فیلم اولی از ۱۶ اثر را باید در نظر گرفت که خیلی مهم است. امیدوارم مردم که صاحبان اصلی این حوزه هستند بپسندند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سینما در سال آینده همچنان رونق دارد یا خیر، اظهار کرد: همه ما این امید را داریم که این اتفاق بیفتد و با شرایطی که بوجود آمده سیاست گذاری انجام دهیم تا مصرف فرهنگی مردم افزایش پیدا کند.

انتظامی در پایان عنوان کرد:بیشترین سختی در برگزاری جشنواره امسال انجام مسائل بهداشتی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.