چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

فیلم اولی‌ها در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر؛

«گیج‌گاه» پرفروش‌ترین و «مصلحت» بیشترین رأی مردمی را از آن خود کرد

مصلحت نظام

سینماپرس: براساس آمار سمفا «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی پرفروش‌ترین فیلم اولی و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی بیشترین رای مردمی در میان فیلم‌های اول را دارد.

به گزارش سینماپرس، حضور پررنگ کارگردان‌های فیلم اولی در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر و رقابت این آثار در کنار آثار کارگردان‌های باسابقه از ویژگی‌های منحصر به فرد این دوره بود.

از میان فیلم‌ اولی‌ها براساس آمار ارائه شده در سامانه سمفا تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه فیلم «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی با هشت هزار و ۳۳۲ بلیت‌ فروخته شده عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌اولی را به خود اختصاص داده است.

اولین تجربه حمیدرضا آذرنگ در جایگاه کارگردان تحت عنوان «روزی روزگاری آبادان» هفت هزار و ۳۱۷ بلیت فروخته و عنوان دومین فیلم‌اولی پرفروش را دارد. «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی با ثبت آمار هفت هزار و ۲۹۸ بلیت فروش‌رفته سومین فیلم اولی پرفروش است.  

ویژگی متفاوت این دوره که برای اولین‌بار انجام شد، ثبت اینترنتی آرای مردمی و ارائه لحظه‌ای آمار در سامانه سمفا بود. از میان فیلم‌اولی‌هایی که مردم در دوره سی‌ونهم در موردشان اظهارنظر کردند و به آن‌ها رای دادند، «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی هزار و ۴۱۰ رای مردمی ثبت شده در سامانه سمفا دارد و براین اساس عنوان فیلم‌اولی با بیشترین رای مردمی را به خود اختصاص داده است.

«گیج‌گاه» اولین تجربه عادل تبریزی در کارگردانی هم با هزار و ۲۴۵ رای مردمی رتبه دوم را دارد. رتبه سوم در میان فیلم اولی‌هایی که بیشترین رای مردمی را دارند به «روزی روزگاری آبادان» با هزار و ۲۲۹ رای ثبت شده اختصاص پیدا کرد.  

براین اساس «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی پرفروش‌ترین فیلم اولی و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی بیشترین رای مردمی در میان فیلم‌های اول را دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.