دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

دبیرکل ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت»:

نگرانی از این بابت که کرونا باعث کم شدن تعداد آثار می‌شود و مانع جدی به حساب آید، نداشتیم

مسعود نجابتی در رونمایی از نشان چهلمین سال پیروزی انقلاب

سینماپرس: دبیرکل ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» توضیحاتی درباره انتخاب موضوعات رشته‌های حاضر در این دوره جشنواره ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، مسعود نجابتی دبیرکل ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» درباره این دوره جشنواره و بازخوردها نسبت به برپایی نمایشگاه آثار این رویداد به مهر گفت: ایام برگزاری نمایشگاه ششمین جشنواره «هنر مقاومت» مصادف با شیوع موج سوم کرونا شد و طبیعتاً مانند دیگر برنامه‌های هنری برای برگزاری نمایشگاه با مشکلاتی مواجه شدیم. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز تحت تأثیر قرار گرفت که با ریزش‌هایی ناشی از شرایط روبرو شدیم. امسال به زعم خیلی از کارشناسان و بازدیدکنندگان، به لحاظ کیفیت از دوره‌های قبل بالاتر بود.

وی در مورد کم شدن تعداد آثار با توجه به شرایط و محدودیت‌ها، بیان کرد: به شخصه هیچ‌وقت روی کمّیت کارها تأکیدی نداشتم؛ امسال نیز نگرانی از این بابت که کرونا باعث کم شدن تعداد آثار می‌شود و مانع جدی به حساب آید، نداشتیم اما کرونا در بحث کمّیت آثار جشنواره تأثیر داشته است.

نجابتی در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد جشنواره در انتخاب موضوعات ویژه هر رشته و اینکه آیا در این دوره نسبت به دوره‌های پیش تفاوتی وجود داشته، توضیح داد: روال جشنواره در دروه‌های گذشته نیز به همین منوال این دوره بود؛ متناسب با ظرفیت هر رشته و با پیشنهاد دبیر مربوطه، موضوعاتی را در شورا مطرح می‌کنیم و آن موضوعاتی که مصوب می‌شود در هر رشته اجرایی می‌شود. اتفاقات دیگر همچون شهادت حاج قاسم سلیمانی و دکتر فخری‌زاده که این موضوعات نیز به جشنواره اضافه شد. اما در هر حال هر رشته متناسب با ظرفیتی که دارد به یک یا دو موضوع می‌پردازد.

وی همچنین اضافه کرد: موضوع «کرونا» پیشنهاد حسن قائدی دبیر بخش عکس بود، چراکه روایت مدافعان سلامت و کمک‌های مومنانه باید مطرح می‌شد و بهترین شکلش نیز مستندنگاری بود که در فضای عکاسی اتفاق افتاده بود و اتفاقاً قصدمان این است که تبدیل به کتاب شود. در رشته پوستر نیز یک موضوع را قرار دادیم اما در پوستر نیز شاهد ارسال آثاری مبتنی بر کرونا بودیم، در کاریکاتور نیز شاهد برخی آثار با موضوع کرونا بودیم اما به طور مشخص موضوع «کرونا» بیشترین نمود را داشته است.

دبیرکل ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت در پایان گفت: در تایپوگرافی موضوع «فلسطین» و در کاریکاتور موضوع «افول آمریکا» و «کرونا را شکست می‌دهیم» را داشتیم که همگی به پیشنهاد دبیر و ظرفیت‌های رشته مربوطه بر می‌گشت. حتی در دوره گذشته جشنواره نیز موضوع «حقوق‌های نجومی» و «اختلاس» را در کاریکاتور قرار دادیم چون زبان طنز بهترین شیوه برای بیان معضلات داخلی است. بنابراین روال جشنواره طی دو دوره گذشته به همین منوال بوده و فکر می‌کنم با این شیوه می‌توانیم بهتر از هنرمندان عرصه تجسمی به دلیل گستردگی که دارد، کار دریافت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.