دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

نامه نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات به «روحانی»؛

مصوبه مورد اشاره را که به مرگ مطبوعات مظلوم و مستقل کشور می انجامد، لغو و کان لم یکن اعلام فرمایید

حسن روحانی

سینماپرس: پدرام پاک آیین، نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات طی نامه ای به رییس جمهور با یاداوری شرایط دشوار مطبوعات کشور، خواستار لغو آیین نامه نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت( ستاد) و بازگشت اگهی های دولتی به مطبوعات شد.

به گزارش سینماپرس، در این نامه با استناد به قوانین آیین دادرسی، تجارت و برگزاری مناقصات که درج آگهی های دولتی را در مطبوعات الزام می کند، اجرای این تکلیف قانونی،کمکی حداقلی و ضروری به مطبوعات توصیف شده است.

متن کامل نامه پدرام پاک آیین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات به حسن روحانی رئیس جمهور به این شرح است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی 

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران 

با سلام و تحیت
همچنان که مستحضرید، در شرایط دشوار اقتصادی و همه گیری بیماری کرونا چراغ مطبوعات کشور، یکی پس از دیگری خاموش و مطبوعات رفته رفته از سبد خانوار حذف می شود. در چنین وضعی از  دستگاه های ذیربط انتظار  می رود تا به وظیفه قانونی خود مبنی بر تامین حداقل های زنجیره مالی مطبوعات عمل  کنند و با تحرک و دلسوزی بیشتر باری از دوش مطبوعات نجیب و صبور  کشور  برگیرند.

واقعیت این است که ابلاغ  آیین نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)  که انتشار فراخوان‌ها بر بستر  مذکور و  حذف آگهی روزنامه برای مزایده‌ها و مناقصه‌ها را مقرر داشته، جامعه مطبوعاتی را مایوس و حیرت زده کرده است.

 مسبوقید که قوانین متعدد آیین دادرسی، تجارت، برگزاری مناقصات و ... درج  آگهی های دولتی را در رسانه های چاپی الزام می کند و از قضا این تکلیف قانونی،کمکی حداقلی و ضروری به  جامعه مطبوعات است .

تصدیق می فرماییدکه مطبوعات به عنوان جریان اصیل و رسمی اطلاع رسانی از مرزهای اعتقادی و آرمانی ملت بزرگ ایران در برابر تهاجم دستگاه تبلیغانی دشمن صیانت می کنند و  از این رو حمایت و اعتماد نسبت به آنها به ویژه نشریات استانی و شهرستانی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

بنا به توضیحات فوق خواهشمند است مصوبه مورد اشاره را که به مرگ مطبوعات مظلوم و مستقل کشور می انجامد، لغو و کان لم یکن اعلام فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.