دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

واکنش مدیر موزه هنرهای معاصر تهران به نامه جنجالی «بهمن محصص»؛

آقایی: محتوای این نامه شفاف و مشخص نیست/اگر عنوان و زمان فروش اثر قید می‌شد، پیگیری آن راحت‌تر بود!

بهمن محصص

سینماپرس: آقایی گفت: اموالی که به تملک دولت در بیایند، تابع قوانین پیچیده‌ای هستند و امکان جابجایی و یا خرید و فروش آن‌ها نیست.

به گزارش سینماپرس، مدتی است که فضای مجازی تحت تأثیر نامه‌ای از سوی بهمن محصص هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز قرار گرفته است؛ نامه‌ای که در سال ۲۰۰۴ خطاب به علیرضا سمیع آذر مدیر وقت موزه هنرهای معاصر تهران نوشته و از او درباره گم شدن آثار اهدایی این هنرمند به موزه توضیح خواسته شد.

همچنین محصص در این نامه نوشته «من تابلوهایی که به موزه‌ تهران دادم را در دبی، آمریکا و کشورهای دیگر می‌بینم! تابلوهای من متعلق به من هستند و موزه هنرهای معاصر تهران. چه کسی آن‌ها را فروخته و یا گم کرده است؟»

احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر تهران با بیان اینکه صحت این نامه از ۳ منظر شبهه دارد، به خبرنگار ما گفت: قطعاً اموالی که به تملک دولت در بیایند، تابع قوانین بسیار پیچیده‌ هستند و امکان جابجایی و یا خرید و فروش آن‌ها چه در داخل و چه خارج از کشور نیست. از طرفی محتوای این نامه شفاف و مشخص نیست. اگر عنوان و زمان فروش اثر قید می‌شد، پیگیری آن راحت‌تر بود.

وی افزود: علاوه بر ایرادات و مغایرتی که تاریخ نامه با زمان بازگشایی موزه دارد، باید دید که در سال‌هایی که آقای محصص گفته اند، مارکت هنر ایران چطور بود. آیا مارکت امروز را داشته است؟ بنابراین لازم است ابتدا این مسائل بررسی شوند، اما باز هم تأکید می کنم که اموال دولتی به هیچ وجه قابل جابجایی و خرید و فروش نیستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.