یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵

عباس امیری وارد کارزار "مختار نامه"می شود

عباس امیری

در شانزدهمین قسمت از مجموعه "مختارنامه" عباس امیری در نقش حاکم جدید کوفه بر تصویر تلویزیون ظاهر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، عباس امیری که تجربه بازی در تله فیلم هایی چون "گور به گور"، "همان نور معروف"، "داستان های ناتمام" و مجموعه" یوسف پیامبر(ع) " را در مرکز سیمافیلم دارد،این بار در نقش عامر بن مسعود،حاکم کوفه ایفای نقش می کند.

عامربن مسعود،فرماندار کوفه است که در سال 64 هجری وپس از مرگ یزید بن معاویه برای مقابله با مردم ری مامور می شود.

در این قسمت از سریال،شمر و عمر سعد به دارالاماره کوفه نزد او می آیند تا با زبیریان بیعت کنند و از گزند توابین که هدفشان کشتن قاتلان حسین است در امان بمانند. عامر به نیت آنها پی برده،اما بیعت شان را می پذیرد و به آنها توصیه می کند که از انظار دور بمانند و ...

ماجرا در تاریخ،از این قرار است که بعداز مرگ یزید در عراق و حجاز حرکت‌های ضد اموی و انتقام‌جویانه به حمایت اهل بیت(ع) شروع می شود و از جمله مردمی که به عنوان مخالفت با بنی‌امیه قیام می کنند،مردم ری هستند.دشمن که از قیام مردم احساس خطر کرده ،عامر بن مسعود را با لشکر نیرومندی به سوی ری می فرستد، اما اهالی ری به فرماندهی فرخان رازی برای سرکوب سپاهیان اموی قیام کرده و در نهایت،آنان را شکست می دهند.

گفتنی است،عباس امیری،بازیگر نقش عامربن مسعود پیش از این برای بازی در" جایی در دور دست"کاندیدای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود.

وی پس از گذار از تجربه های بازیگری تئاتر در فرهنگ و هنر رشت،کار خود را در تلویزیون با سریال "کوچک جنگلی" (بهروزافخمی) و در سینما با بازی در فیلم "آتش در زمستان"(حسن هدایت)در سال 63 آغاز کرده بود.

این بازیگر جمعه شب در شانزدهمین قسمت از این مجموعه تلویزیونی دیده می شود.

"مختارنامه" به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی محمود فلاح از تولیدات مرکز سیمافیلم است که به ماجرای قیام مختار ثقفی بعد از واقعه عاشورا می پردازد.

انتهای پیام/گ/س

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.