سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳

"چگونه این تابستان را گذراندم" بهترین فیلم روسی شد

تابستان

فیلم سینمایی "چگونه این تابستان را گذراندم" ساخته الکسی پوپوگربسکی با دریافت جایزه عقاب طلایی، عنوان بهترین فیلم روسی در سال 2010 میلادی را از آن خود کرد.

به گزارش سینما پرس، فیلم سینمایی "چگونه این تابستان را گذراندم" (How I Ended This Summer) ساخته الکسی پوپوگربسکی با دریافت جایزه عقاب طلایی، عنوان بهترین فیلم روسی در سال 2010 میلادی را از آن خود کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، این فیلم درام علاوه بر دریافت جایزه بهترین فیلم توانست جوایز بهترین فیلم نامه (الکسی پوپوگربسکی) و بهترین فیلمبرداری (پاول کاستوماروف) این دوره از مراسم اهدای جوایز "عقاب طلایی" (The Golden Awards) را نیز دریافت کند.

"چگونه این تابستان را گذراندم" پیش از این نیز توانسته بود جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبرداری جشنواره بین المللی فیلم برلین را نیز به خود اختصاص دهد.

الکسی اوچیتل نیز برای ساخت فیلم سینمایی "لبه" (The Edge) جایزه بهترین کارگردانی این مراسم روسی را از آن خود کرد.

فیلم درام "لبه" پیش از این به عنوان نماینده روسیه به بخش فیلم های غیرانگلیسی زبان هشتاد و سومین دوره مراسم آکادمی اسکار ارسال شده است.

ولادیمیر ماشکوف و آنجورکا استرشل که در فیلم سینمایی "لبه" بازی کرده اند نیز به ترتیب جوایز بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن مراسم اهدای جوایز "عقاب طلایی" را دریافت کردند.

فیلم سینمایی "آواتار" (Avatar) ساخته جیمز کامرون نیز عنوان بهترین فیلم غیر روسی زبان اکران شده در این کشور اروپایی را به خود اختصاص داد.

کلودیو کاردیناله نیز با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این دوره از مراسم "عقاب طلایی" قرار گرفت.

مراسم اهدای جوایز "عقاب طلایی" نمونه ای از مراسم اسکار است که به منتخبان آثار روسی که طی یک سال در این کشور اروپایی اکران شده اند جوایزی اهدا می کند.

انتهای پیام/ ع م/اط



ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.