دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲

اجرای گروه "نوای مخالف" در جشنواره موسیقی فجر

نوای مخالف

گروه موسیقی "نوای مخالف" در جشنواره موسیقی فجر اجرای برنامه موسیقی سنتی خواهد داشت.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از روابط عمومی جشنواره؛ مسعود نجفی سرپرست گروه موسیقی "نوای مخالف" و برنده جایزه نخست آهنگسازی از جشنواره ملی جوان ایرانی درباره اجرای خود در بیست وششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: دراین برنامه که روز چهارم اسفندماه سال جاری اجرا می شود، به موسیقی اصیل و سنتی ایران می پردازیم.

وی افزود: این برنامه در دوبخش تکمیلی اجرا شده و قطعاتی در دستگاه شور که عموما موسیقی های فراموش نشدنی ای را د ر ذهن متبلور می کند، نواخته می شود.

این هنرمند درباره نام قطعات اجرایی در این برنامه که توسط خود ش ساخته شده ، اظهار داشت: تصنیف شوق وصل، سرخوشان، خاطره، مجنون، آفتاب صبح امید و... که ازبزرگان شعرفرسی حافظ و مولاناست، اجرامی شود.

نجفی ادامه داد: این قطعات توسط علی رضا دریایی(کمانچه)، صائب کاکاوند( تار)، سعید رضا دولت زارعی(نی)، حسین روزبهانی( بم تار)، حسن علیزدگان(دف)، امیر حسین سلاح ورزی(تنبک) و مسعود نجفی(سنتور) نواخته می شود.

این آهنگساز افزود: هم چنین علی رضا وکیلی منش که به تازگی خوانندگی تیتراژ پایانی سریال تلویزیونی قفسی برای پرواز را اجرا کرده است نیز خوانندگی این برنامه را به عهده دارد.

سرپرست گروه موسیقی "نوای مخالف" در ادامه درباره آهنگسازی این قطعات با بیان این که اساسا آهنگسازی در موسیقی ایرانی برپایه ملودی استوار است تا یک هارمونی صرفا تئوریک، گفت: برای آهنگسازی یک قطعه ایرانی، مهم تر از هرچیز، این است که آهنگساز تکنیک های ملودیک را بشناسد و بر آنها مسلط باشد چون مخاطب ایرانی از کودکی تا پیری، ملودی با گوشت و خون او عجین شده و تنها از طریق ملودی صحیح و جذاب و اصولی است که می توان مخاطب را با خود همراه کرد.
وی با بیان این که بحث هارمونی یک بحث فنی و تخصصی است و همه کسی به آن علاقه ندارد؛ افزود: درساخت این قطعات، تمامی تلاش خود را انجام دادم تا ملودی های جدید و جذابی ارائه دهم که مخاطب از آن لذت برده و به عمق ریشه ها و اصالت های خود رود؛ حال اینکه تا چه حد موفق شده ام، این قضاوت مخاطبان است.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.