چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹

در نشست "حرفی برای گفتن" عنوان شد؛

محمد ابراهیم جعفری: یک اثر هنری نتیجه هنرمندانه زیستن است

محمد ابراهیم جعفری

محمد ابراهیم جعفری عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه هنر معتقد است هنر بیان آن چیزی است که در درون هنرمند وجود دارد و یک اثر هنری نتیجه هنرمندانه زیستن است.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمد ابراهیم جعفری عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه هنر معتقد است: انسان هر کاری انجام می‌دهد، باید مراقب باشد که در آن تعادل را رعایت کند. در غیر این صورت کارش به سر انجام نمی‌رسد.

وی ادامه داد: یک هنرمند نیز باید در خلق یک اثر هنری که می‌تواند نقاشی و شعر یا هر چیز دیگری باشد، از این دو پایه استفاده کند.

جعفری در پاسخ به این سوال که هنر ذاتی است یا اکتسابی گفت:‌ هنر بیان آن چیزی است که در درون هنرمند وجود دارد و یک اثر هنری نتیجه هنرمندانه زیستن است.


موسس کانون آموزش اصول هنرهای تجسمی گفت:‌ اگر روزی شما متنی نوشتید ،یا شعری سرودید، این همان بروز هنر و خلاقیت است و در اصل این بیان توجه و نیت فرد به ذات هنر است.
او گفت:‌ اینکه هنرمند خود را درگیر این کند که کسی او را بشناسد یا معروف باشد، سبب می‌شود از اهداف و برنامه‌های خود دور بیافتد،‌همین‌که هنری خلق شود و ماندگاری داشته باشد کافی است و بقیه اتفاقات حاشیه آن است.

جعفری همچنین در پاسخ به این سوال که اصولا تعریف هنر چیست و هنرمند کیست نیز گفت: همین کاری که الان در حال انجام آن هستیم خود هنر است و حال این‌که چه‌قدر دیگران از این مساله آگاهی دارند یا نه حائز اهمیت نیست.

عضو رسمی هیات علمی دانشگاه هنر گفت:‌ هنرمند نیز کسی است که دست به ابتکار کار خلاقانه ای می‌زند که از درون او نشات گرفته است.

به گفته وی،‌ هنرمند واقعی کسی است که آرزویش این باشد که اثری که خلق می‌کند دارای سبک و مکتب باشد و این را همیشه مد نظر داشته باشد که همیشه به دنبال خلق آثاری ماندگار و جاویدان باشد.


انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.