دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷

به بهانه اکران "سوپر 8" به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ؛

برجسته ترین آثار اسپیلبرگ معرفی شدند

اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ، فیلمسازی مطرح و برجسته هالیوود با تهیه کنندگی فیلم سینمایی "سوپر 8" بار دیگر به سینماها بازگشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، همزمان با اکران فیلم سینمایی "سوپر 8" (Super 8) به نویسندگی و کارگردانی جی جی آبرامز و تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ، 5 فیلم سینمایی معروف و پرفروشی که این فیلمساز صاحب نام سینمای جهان کارگردانی آن ها را برعهده داشته است به شرح زیر معرفی می شوند:



"آرواره ها" (Jaws):

این فیلم سینمایی که یکی از نخستین و بهترین آثار استیون اسپیلبرگ به شمار می آید با اکران در سال 1975 میلادی توانست خود را به یکی از پدیده های سینمای هالیوود و جهان تبدیل کند.

فیلم سینمایی "آرواره ها" که در زمان اکران توانسته بود فروشی برابر با 470 میلیون دلار را برای خود رقم بزند براساس رمانی به همین نام نوشته پیتر بنچلی ساخته شده است و داستان یک افسر پلیس، دانشمند علوم دریایی و یک ماهیگر را روایت می کند که برای از بین بردن کوسه به دریا می روند.

استیون اسپیلبرگ برای ساخت این فیلم هیجان انگیز نامزد دریافت جایزه اسکار نشده است، اما "آرواره ها در همان سال توانست 3 جایزه اسکار بهترین تدوین فیلم (ورنا فیلد)، بهترین موسیقی فیلم (جان ویلیامز) و بهترین صداگذاری (راجر همن) را به ارمغان بیاورد.



"ای تی، موجود فضایی" (E.T.: The Extra-Terrestrial):

در سال 1982 میلادی استیون اسپیلبرگ با ساخت فیلم سینمایی "ای تی، موجود فضایی" به همگان ثابت کرد که ساخت فیلم "آرواره ها" اتفاقی نبوده است و این فیلمساز صاحب نام سینمای هالیوود در ساخت فیلم های مطرح و پرطرفدار دارای استعداد خاصی است.

این فیلم درام خانوادگی که نویسندگی فیلمنامه آن را ملیسا ماتیسون برعهده دارد داستان یک موجود فضایی را به تصویر می کشد که پس از آمدن به کره زمین با کمک عده ای از نوجوانان به سیاره خود باز می گردد.

"ای تی، موجود فضایی" نیز موفق به دریافت 4 جایزه اسکار بهترین "صداگذاری (چارلز ال کمپبل و بن بروت)، "بهترین جلوه های ویژه (کارلو رامبالدی، دنیس مورن و کنت اسمیت)، بهترین موسیقی متن (جان ویلیامز) و بهترین موسیقی (ریالخذثقف نودسون و رابرت گلس) شده است.

همچنین "ای تی، موجود فضایی" در زمان اکران نیز توانست فروشی برابر با 792 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.



"پارک ژوراسیک" (Jurassic Park):

مجموعه فیلم های اکشن "پارک ژوراسیک" که قسمت اول آن در سال 1993 و قسمت دوم آن با عنوان "دنیای گمشده: ژوراسیک پارک" (The Lost World: Jurassic Park) در سال 1997 میلادی روی پرده سینماها رفتند نشان دادند که استیون اسپیلبرگ در ساخت فیلم های تخیلی و دنباله دار نیز تخصص دارد.

این مجموعه فیلم های دنباله دار که قسمت سوم آن ها نیز توسط جو جانستون در سال 2001 میلادی ساخته شد براساس رمانی به همین نام نوشته مایکل کریکتون ساخته شد داستان عده ای از دانشمندان را روایت می کند که در یک جزیره، پارکی تفریحی ساخته اند و در آن دایناسورها را شبیه سازی کرده اند. زمانی که گروهی ازدانشمندان برای بازدید از پارک پیش از بازگشایی همگانی فرا خوانده می شوند، به سبب سهل انگاری و خرابکاری دسته ای از دایناسورها آزاد می شوند و بازدیدکنندگان و کارشناسان می کوشند برای نجات خود از جزیره بگریزند.

نخستین قسمت "پارک ژوراسیک" موفق به دریافت 3 جایزه اسکار بهترین صداگذاری (گری رایداستورم و ریچارد هایمنر)، بهترین جلوه های ویژه (دنیس مورن، استان وینستون و فیل تیپت) و بهترین موسیقی متن (گری سامرز و گری رایداستورم) شد و این مجموعه فیلم ها نیز به ترتیب فروشی برابر با 914 و 618 میلیون دلار را برای خود رقم زدند.



"نجات سرباز رایان" (Saving Private Ruan):

این فیلم اکشن که در سال 1998 توانست 5 جایزه اسکار بهترین کارگردانی (استیون اسپیلبرگ)، بهترین فیلمبرداری (جاناس کامینسکی)، بهترین صداگذاری (گری رایداستورم و ریچارد هامنز)، بهترین تدوین (مایکل کان) و بهترین صدابرداری (گری رایداستورم و گری سامر) را دریافت کند اتفاقی را به تصویر می کشد که در جنگ جهانی دوم و در فرانسه رخ می دهد.

بازیگران مطرح و برجسته ای مانند تام هنکس، مت دسمون و تام سایزمور در فیلم سینمایی "نجات سرباز رایان" ایفای نقش کرده اند و این فیلم اکشن در زمان اکران توانست فروشی برابر با 481 میلیون دلار را برای خود رقم بزند.




"اگه می تونی منو بگیر" (Catch Me If You Can):

شاید بتوان فیلم سینمایی "اگه می توانی منو بگیر" را یکی از متفاوت ترین آثاری دانست که استیون اسپیلبرگ در دوران سال های فعالیت خود به عنوان کارگردان ساخته است.

این فیلم سینمایی که بازیگران مطرح هالیوودی مانند تام هنکس، لئوناردو دی کاپریو و کریستوفر والکن در آن ایفای نقش می کنند براساس زندگی نامه شخصی به نام "فرانک آبیگنل جونیور" را به تصویر می کشد که پیش از 19 سالگی موفق شده است میلیون ها دلار چک را جعل کند و خود را به جای یک خلبان هواپیما، دکتر و یک وکیل جا بزند.

"اگه می تونی منو بگیر" در زمان اکران (2002 میلادی) توانست فروشی برابر با 352 میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند.

همچنین فیلم های سینمایی "مهاجمان صندوقچه گمشده" (Raiders of the Lost Ark) در سال 1981، مجموعه فیلم های "ایندیانا جونز" (Indiana Jones)، "امپراطور خورشید" (Empire of the Sun) در سال 1987، "فهرست شیندلر" (Schindler`s List) در سال 1993، "گزارش اقلیت" (Minority Report) در سال 2002 و "جنگ دنیاها" (War of the Worlds) دیگر آثار برجسته ای هستند که استسون اسپیلبرگ کارگردانی آنها را برعهده داشته است.

استیون اسپیلبرگ علاوه بر فعالیت در حوزه کارگردانی تا به امروز نویسندگی 21 فیلم سینمایی و تهیه کنندگی 127 پروژه را نیز برعهده داشته است.

همچنین اسپیلبرگ 65 ساله پیش از این برای ساخت فیلم سینمایی "فهرست شیندلر" موفق به دریافت 2 جایزه اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم شده است.

آخرین پروژه ای که اسپیلبرگ کارگردانی آن را برعده دارد نیز "ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ" (The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn) نام دارد که توسط شرکت فیلمسازی "پارامونت پیکچرز" (Paramount Pictures) و به صورت سه بعدی در تاریخ 23 دسامبر (2 دی) روی پرده سینماها می رود.

انتهای پیام/ ع م







برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.