دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۴

مهران مهرنیا:

آلبوم «طالع مهر» به زودی راهی بازار می‌شود

مهران مهرنیا

مهران مهرنیا از انتشار آلبوم اول خود «طالع مهر» که چندین سال است از رادیو پخش می شود، توسط شرکت سروش خبر داد.

مهران مهرنیا نوازنده و نواساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، از انتشار آلبوم "طالع مهر" خبر داد و گفت: آلبوم اولم "طالع مهر" که پنج سال پیش ضبط شده است و چند سال است مرتب از رادیو پخش می شود، در دست انتشار توسط شرکت سروش است و در آینده ای نزدیک وارد بازار می شود. این آلبوم شامل شش قطعه از تصانیف عبدالله طالع همدانی است که من تنظیم مجدد کرده ام و ضبط کرده ایم. تهیه کننده آن مرکز موسیقی صدا و سیمای ایران و خواننده آلبوم سالار عقیلی است.

وی افزود: در حال حاضر مشغول ضبط هشت قطعه تصنیف هستم تعدادی از این ها براساس ملودی های قدیمی است که پیدا کرده ام یک تعدادی هم ساخته های خودم است که با یک تنظیم ارکستراسیون و یک مقدار متفاوت از کارهای قبلی ام کار شده است. خواننده این البوم سالار عقیلی است و فکر می کنم اواخر تیرماه آماده شود. هنوز نامی برای این آلبوم در نظر نگرفته ایم.

وی در خصوص جزییات آلبوم و اینکه در چه مرحله ای قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ضبط سازها تمام شده است از جمله ضبط سازهای زهی، ساز قانون نیز به زودی ضبط می شود. ژانر این آلبوم موسیقی ملی ایران است که با استفاده از سازهای ایرانی و یک ارکستر زهی کوچک و سازهای غربی مثل ویولون، ویولونسل و ویولون آلتو کار شده است ولی تار، کمانچه، عود و سنتور هم به همراه قانون و تنبک سازهای اصلی ایرانی این آلبوم هستند تا از فضای موسیقی ایرانی دور نشود.

مهرنیا در ادامه اظهار داشت: برای برنامه های کنسرت مان یک سری اجراهای اروپایی داریم به همراه همسرم یلدا یزدانی و دو نوازنده دیگر که قرار است در کشورهای آلمان، فرانسه و هلند کنسرت داشته باشیم و احتمال برگزاری آن برای مهرماه قطعی شده است. این کنسرت همانند کنسرت دو سال پیش در همین کشورهاست که با یک ارکستر کوچک صرفا سازهای ایرانی اجرا خواهد شد. در خارج از کشور خصوصا اروپا علاقه زیادی به سازهای ایرانی وجود دارد.

این نوازنده در پایان خاطر نشان کرد: یک برنامه هم برای اجرای کنسرت داخل ایران با سالار عقیلی داریم که زمان دقیقش هنوز مشخص نشده است ولی احتمالا آغاز آن از شهر همدان خواهد بود.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.