چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

یحیی منصور موید در گفت و گو با خبرگزاری سینمای ایران:/انتشار مجدد/

«آسمان محبوب» شهریور ماه اکران می‌شود/ مخالف و موافق سرسخت زیاد داریم

آسمان محبوب

یحیی منصور موید گفت: ما از اکران «آسمان محبوب» منصرف نشدیم و چند پیشنهاد مطرح بود که ما «آسمان محبوب» را قبل از ماه رمضان اکران کنیم اما نپذیرفتیم. تلاش کردیم بهترین زمان ممکن را برای اکران فیلم در نظر بگیریم و براساس پیش بینی های صورت گرفته احتمالا این فیلم شهریور ماه اکران می شود.

مجری طرح «آسمان محبوب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران درباره تغییرات احتمالی «آسمان محبوب» نسبت به نسخه جشنواره ای، افزود: به ما اعلام نشد که حتی یک نسخه و یا یک فریم از فیلم لازم باشد که کم و زیاد شود و احتمالا همان نسخه جشنواره فجر اکران خواهد شد اما ما می خواهیم تغییراتی روی نوع تبدیل انجام دهیم.

مشکلات فنی «آسمان مجبوب» رفع می شود

مشکلات وی ادامه داد: به خاطر سرعت رساندن فیلم به جشنواره و نداشتن زمان، نسخه فیلم روی نگاتیو تبدیل شده بود و حالا ممکن است این بار فیلم را روی اینترمدینت تبدیل کنیم که انجام این امور فنی نیاز به زمان دارد. در واقع «آسمان محبوب» به لحاظ تدوین مشکلی ندارد اما اصلاحاتی فنی دارد و ما می خواهیم برای اکران عمومی با توجه به زمانی که در اختیار داشتیم تبدیل بهتری داشته باشیم به همین دلیل زمان بیشتری نیاز داشتیم البته تا چند وقت دیگر نسخه کپی نمایش فیلم آماده می شود.

بهترین پخش کننده را بریا فیلم انتخاب کرده ایم

وی با اشاره به اینکه برای پخش فیلم با خیلی از پخش کننده ها صحبت شده است توضیح داد: بهترین پخش کننده را برای «آسمان محبوب» انتخاب کردیم اما تا زمانی که پخش کننده خودش تبلیغات را شروع نکرده بهتر است اسم این پخش کننده اعلام نشود. هممچنین شرکت در جشنواره های خارجی این بخش را پخش دیگری انجام می دهد و گویا موفق هم بوده اند و فیلم را به چند جشنواره ارسال کرده اند هر چند برخی فیلم ها همچون «آسمان محبوب» زمان می برد تا در پخش خارجی موفق باشند و خیلی نمی شود در مورد موفقیت یک فیلم در جشنواره ها و زمان این موفقیت پیش بینی کرد.

فیلم خوب هر مخاطبی را جذب می کند

تهیه کننده «اتوبوس» در پاسخ به این سوال که در اکران جشنواره ای «آسمان محبوب» در جشنواره فجر نظرات منتقدان و خبرنگاران نسبت به فیلم خیلی متفاوت بود آیا در اکران عمومی بیشتر مخاطبان خاص جذب فیلم می شوند یا فیلم مخاطبان عام را هم راضی می کند، خاطرنشان کرد: فیلمی خوب است که همه نوع نظری را به سمت خود جلب کند و یکی از حسن های «آسمان محبوب» این است که مخالف سرسخت و موافق سرسخت دارد و مخاطبی نیست که نسبت به فیلم هیچ نظری نداشته باشد.

مخالفت مخاطبان فیلم را پر فروش می کند

وی با بیان اینکه فیلمی که مخاطبان به آن نظر می دهند خیلی ارزشمند است ادامه داد: من معتقدم این مخالفت و موافقت مخاطبان «آسمان محبوب» گیشه فیلم را پررونق تر خواهد کرد و این فیلم را جزء فیلم هایی می کند که به خاطر مخالفت مخاطبانش وارد گود رقابت می شود.

وی افزود: یکی از سیاست هایی که ما برای فروش فیلم در نظر گرفتیم این بود که در دوره جشنواره هیچ گونه جلسه نقد و بررسی نداشتیم به این دلیل که بتوانیم در زمان اکران با مخاطبان بیشتری در ارتباط باشیم و ما منتظر نظر مخاطبان به صورت مستقیم خواهیم بود.

مهرجویی استاد سینماست

موید «آسمان محبوب» را نسبت به فیلم های گذشته مهرجویی ارزیابی کرد و گفت: دو بحث وجود دارد یکی بحث خود مهرجویی است که جایگاه استادی برای تمام سینمای ایران دارد و این افتخاری است که من با ایشان کار می کنم و بحث دیگر این که نظری جمعی در مورد ساخت فیلم وجود داشت و من از ابتدا با ایده فیلم موافق بودم زیرا احساس می کنم به این ژانر و گونه های فرعی فلسفی، ماورایی و اجتماعی خیلی در سینمای ما پرداخته نشده است. در «آسمان محبوب» فلسفه مهرجویی در کنار یک ژانر ماورایی قرار می گیرد و انسانیتی که در تمام فیلم های این کارگردان وجود دارد چاشنی کار می شود در نتیجه به طور حتم خروجی خوبی خواهد داشت.

هر بار دلیلی برای نساختن «روی پل» آوردند

تهیه کننده «کاشی 313» درباره دلیل همکاری بیشتر با مهرجویی نسبت به کارگردانان دیگر تصریح کرد: من با مهدی عسگرپور و حسین تبریزی و غیره تجربه های کاری خوبی داشته ام و در واقع بیشتر به دنبال تجربه های متفاوت هستم. به عنوان مثال برای صدور پروانه ساخت برای فیلم سینمایی «روی پل» نوشته محمد علی صفورا هر بار دلیلی آوردند که پروانه ساخت به این فیلم تعلق نگیرد اما من همچنان این فیلمنامه را دوست دارم چون کمدی شبیه به کمدی های وودی آلن دارد و راجع به آدم های ساده ای است که حاضرند تمام زندگی خود را فدا کنند و انسانیت میان این آدم ها قابل لمس تر است.

متاسفانه مجری طرح در ایران جایگاهی ندارد

وی در پاسخ به این سوال که چه ویژگی بیشتر شما را ترغیب به همکاری با مهرجویی می کند، توضیح داد: تا حدودی علاقه شخصی است و اینکه من در تمام فیلم های مهرجویی مجری طرح هستم و این مجری طرحی را دوست دارم در صورتی که در فیلم های دیگر تهیه کننده ام. در واقع مجری طرحی برای مهرجویی برای من خیلی جذاب است. متاسفانه در ایران مجری طرح بودن جای درستی را باز نکرده در حالی که در کشورهای دیگر گروه تولید افراد زیادی را دربرمی گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: در مستند «همه دانا» عنوانی را شکل دادم که در ایران وجود ندارد و آن طراح تولید است یعنی فردی که طراحی کند در چند فاز مختلف و چه زمان بندی چند پروژه به صورت همزمان فیلمبرداری شود. در طول ساخت این مستند ما با چند پروژه دیگر رو به رو بودیم. همزمان آسمان محبوب را کلید زده بودیم و در پیش تولید اتوبوس بودیم در فاز اول توانستیم در 22 جلسه چهار فصل سال را فیلمبرداری کنیم که این کار بدون حضور طراح تولید امکان پذیر نبود.

برای پروژه جدید مذاکراتی با مهرجویی شده است

موید در مورد پروژه های جدید با مهرجویی گفت: صحبت هایی با آقای مهرجویی داشته ام اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست و اگر شرایط لازم فراهم شود و یک سری پیشرفت هایی در پروژه ها اتفاق افتد کار جدیدی را با آقای مهرجویی شروع خواهیم کرد و بدون شک در فیلم های دیگری با این کارگردان مشارکت خواهم داشت.

انتهای پیام/ ف/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.