یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱

بهرنگ دزفولی زاده فیلم «میگرن» را عکاسی کرد

بهرنگ دزفولی زاده

بهرنگ دزفولی فیلم «میگرن» به کارگردانی مانلی شجاعی فرد عکاسی کرد.

بهرنگ دزفولی زاده عکاس و مستندساز در گفت و گو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری سینمای ایران، گفت: آخرین کار سینمایی که انجام داده ام فیلم «میگرن» بوده است که فیلمبرداری آن حدود دو ماه طول کشید و پروژه ای بود که بیشتر قصه در یک مجتمع آپارتمانی اتفاق می افتاد. داستان فیلم درمورد چند خانواده بود که هرکدام کاراکتر و شخصیت خاصی دارند و در ادامه دادن داستان کمک می کردند و قصه را پیش می بردند و اتفاقاتی را که برگرفته از قشرهای مختلف جامعه است دنبال می کردند.

وی افزود: این فیلم اولین ساخته بلند سینمایی مانلی شجاعی فرد بوده است که قبل از آن چند تله فیلم ساخته بود. در این فیلم هنگامه قاضیانی، گوهر خیراندیش، پانتاآ بهرام، هدایت هاشمی و نیکی نصیریان بازی کرده اند.

این عکاس اظهار داشت: این آخرین کار سینمایی من بوده است که انجام داده ام. قبل از این فیلم پروژه «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت و «یک سطر واقعیت» به کارگردانی علی وزیریان و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی را انجام دادم. که بخش های زیادی از فیلم «یک سطر واقعیت» در ترکیه تصویربرداری و ساخته شد.

بهرنگ دزفولی زاده در بیش از 50 فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و فیلم تلویزیونی به عنوان عکاس حضور داشته است و همکاری با کارگردان هایی چون کیومرث پور احمد، محمد علی سجادی، سیامک شایقی، عزیزالله حمید نژاد، مهرشاد کارخانی و علیرضا امینی، محمد علی طالبی، عبدالرضا کاهانی و ... را در پرونده کاری خود دارد. همچنین عکاسی از فیلم های سینمایی محیا، خروس جنگی، هفت دقیقه تا پاییز و... و فیلم های تلویزیونی زیر زمین، چار خونه و...از جمله آن ها است. وی در زمینه کارگردانی تا کنون 4 فیلم کوتاه و مستند به نام های تپش قلب شکسته، حسرت، لنز مات و مارتن در قفس را کارگردانی کرده است. فیلم (لنز مات) در بخش نگاه نو بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و دهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران مقام اول را کسب کرد و در سال 1385 جزو صد فیلم منتخب کوتاه ایرانی حاضر در جشنواره فیلم اسپانیا بود. از سوابق کاری وی می توان گفت؛ وی عضو پیوسته انجمن عکاسان سینمای ایران، عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران، مدیر پوشش تصویری جشنواره فیلم پروین، عکاس کتاب جشنواره فیلم فجر در سال 1387، دبیر عکس و عکاس جشنواره فیلم فجر در سال 1388، دبیر سرویس عکس ماهنامه سینمای امروز، همکاری با روزنامه بانی فیلم، ماهنامه فیلم، جهان سینما و دنیای تصویر، آموزش اصول عکاسی سینما در موسسه هنری موج نو 1389 بوده است.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.