چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴

با برگزاری نخستین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی

«روزنه آبی» یاد اکبر رادی را گرامی می دارد

اکبر رادی

نخستین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی «روزنه آبی»، بزرگداشت استاد اکبر رادی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و با مشارکت مرکز هنرهای نمایشی برگزار می شود.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، نخستین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی «روزنه آبی»، ویژه بزرگداشت استاد اکبر رادی با هدف شناخت استعدادهای نمایشنامه نویسی به ویژه در میان هنرمندان جوان، ترغیب و تشویق نمایشنامه نویسان کشور در زمنیه تولید آثار ارزشمند ایرانی و تقویت بنیان های نمایشنامه نویسی در کشور و ترویج سبک واقع گرایی در ادبیات نمایشی برگزار می‌شود.

مسابقه نمایشنامه نویسی در بخش‌های «مسابقه نمایشنامه‌نویسی»، « تحلیل و بررسی آثار استاد اکبر رادی» و «نمایشنامه خوانی» و با موضوع آزاد برگزار می شود ،اما مضامینی همچون فرهنگ و سنن ایران اسلامی، مضامین اجتماعی، دفاع مقدس و مقاومت، دغدغه ها و مسائل زندگی جوانان، دنیای معنوی انسان معاصر، بنیان های خانواده، تأثیرات مدرنیسم در روابط اجتماعی و خانوادگی، ارتباط و تأثیر متقابل انسان و محیط پیرامون از اولویت برخوردار خواهند بود.

بنا بر این گزارش نمایشنامه نویسان و متقاضیان شرکت در این مسابقه تا 5 آبان ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به آدرس رشت،خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان،معاونت هنری ارسال نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 3233988-0131 تماس بگیرند.

لازم به ذکر است است نخستین مسابقه سراسری نما یشنامه نویسی «روزنه آبی»، بزرگداشت استاد اکبر رادی به برگزیدگان خود در رتبه های اول تا سوم از 10 تا 30 میلیون ریال جایزه خواهد داد. اطلاعات بیشتر و فرم شرکت در مسابقه بر روی سایت ایران تئاتر (www.theater.ir) قرار داده شده است.

نخستین مسابقه سراسری نما یشنامه نویسی «روزنه آبی» ویژه بزرگداشت استاد اکبر رادی 26 آبان ماه 1390 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.