دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸

یک بازگشت 17 ساله

«شیر شاه» صدرنشین گیشه این هفته آمریکای شمالی شد

شیر شاه

نسخه سه بعدی انیمیشن «شیر شاه» با فروشی برابر با 3/29 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته 2 کشور آمریکا و کانادا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزای سینمای ایران (سینما پرس)، انیمیشن «شیر شاه» (Lion King) که پس از 17 سال بار دیگر به صورت سه بعدی روی پرده های سینماها رفته است، در این هفته توانست با فروشی برابر با 3/29 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته 2 کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

کارگردانی «شیر شاه» را راجر آلرز و راب مینکوف به طور مشترک برعهده دارند و این انیمیشن برای نخستین بار در سال 1994 میلادی روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان رفته بود، به طوری که در آن زمان فروشی برابر با 825 میلیون دلار را برای خود رقم زده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسوشیتد پرس، فیلم سینمایی «شیوع» (Contagion) به کارگردانی استیون سودربرگ که دومین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با 5/14 میلیون دلار در رتبه دوم پرفروش ترین فیلم های این هفته آمریکای شمالی قرار گرفته است.

فیلمنامه «شیوع» را اسکات زی برنز نوشته است و این فیلم هیجان انگیز ماجرای یک تیم پزشکی بین المللی را روایت می کند که سعی می کنند از شیوع یک بیماری مهلک و کشنده جلوگیری کنند.

مت دیمون، کیت وینسلت و جود لاو از جمله بازیگران مطرح و جوان هالیوودی هستند که در فیلم سینمایی «شیوع» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «رانندگی» (Drive) به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با 11 میلیون دلار عنوان سومین فیلم پرفروش این هفته سینماهای آمریکا و کانادا را از آن خود کرده است.

حسین امینی براساس رمانی از جیمز سالیس فیلمنامه «رانندگی» را نوشته است و رایان گازلینگ، کری مولیگان و برایان کرانستون نیز از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «کمک» (The Help) به نویسندگی و کارگردانی تیت تایلر که برای هفته های متوالی عنوان پرفروش ترین فیلم آمریکای شمالی را از آن خود کرده بود نیز در این هفته با فروشی برابر با 4/6 میلیون دلار در رتبه چهارم این جدول ایستاده است.

تیت تایلر فیلمنامه «کمک» را براساس رمان پرفروشی از کاترین استاکت نوشته است و این فیلم سینمایی ماجرای دوستی بین 3 زن را به تصویر می کشد.

همچنین اما استون، ویولا دیویس و اوکتاویا اسپنسر از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم درام ایفای نقش می کنند.

فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» (Straw Dogs) به نویسندگی و کارگردانی راد لوری نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با 5 میلیون دلار در رتبه پنجم جدول فروش فیلم های این هفته آمریکای شمالی ایستاده است.

«سگ های پوشالی» داستان یک فیلمنامه نویس را به تصویر می کشد که با همسر خود به شهر جدیدی مسافرت می کنند، اما در آنجا مورد اذیت و آزار مرد بومی آن شهر قرار می گیرند.

فیلم سینمایی «نمی دانم او چگونه این کار را انجام می دهد» (I Don`t Know How She Does It) به کارگردانی داگلاس مک گرت که نخستین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز در این هفته با فروشی برابر با 5/4 میلیون دلار در رتبه ششم این جدول جای گرفته است.

آلین براش مک کنا براساس رمانی از آلیسون پیرسون فیلمنامه «نمی دانم او چگونه این کار را انجام می دهد» را نوشته است و این فیلم سینمایی داستان زنی به نام «کیت ردی» را به تصویر می کشد که به تنهایی از پس مخارج خانواده خود بر می آید.
همچنین سارا جسیکا پارکر، پیرز برازنان و کلسی گرامر در فیلم سینمایی «نمی دانم او چگونه این کار را انجام می دهد» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «قصور» (The Debt) به کارگردانی جان مادن نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 9/2 میلیون دلار توانست در رتبه هفتم پرفروش ترین فیلم های آمریکا و کانادا قرار گیرد.

فیلمنامه «قصور» را متیو ووگن و جین گلدمن به طور مشترک نوشته اند و هلن میرن، سم ورثینگتون و تام ویلکینسون نیز در این فیلم هیجان انگیز ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «مبارز» (Warrior) به کارگردانی ویل هارپر نیز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 7/2 میلیون دلار در رتبه هشتم جدول فروش این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «ظهور سیاره میمون ها» (Rise of the Planet of the Apes) به کارگردانی راپرت ویات نیز توانست با فروشی برابر با 6/2 میلیون دلار در رتبه نهم جدول فروش این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار گیرد.

پیر بولی و ریک جافا براساس رمانی به نام «سیاره میمون ها» (La Planete des Singes) فیلمنامه این فیلم سینمایی را نوشته اند و «ظهور سیاره میمون ها» داستان دانشمندی را روایت می کند که پس از اختراع یک دارو برای درمان بیماری آلزایمر و آزمایش آن روی یک میمون، متوجه می شود که این دارو هوش میمون ها را تا حد زیادی بالا می برد و همین موضوع موجب می شود تا پس از مدتی میمون ها برای جنگ با انسان ها به پا خیزند.

همچنین جیمز فرانکو، اندی سرکیس و فریدا پینتو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «کلمبیانا» (Colombiana) به کارگردانی اولیویر مگاتون نیز در چهارمین هفته اکران خود با فروشی برابر با 3/2 میلیون دلار عنوان دهمین فیلم پرفروش این هفته آمریکا و کانادا را از آن خود کرد.

لوک بسون و رابرت مارک کامن به طور مشترک فیلمنامه «کلمبیانا» را نوشته اند و این فیلم سینمایی ماجرای زن آدم کشی را به تصویر می کشد که در زمان کودکی شاهد به قتل رسیدن پدر و مادر خود بوده است.

انتهای پیام/ ع م



ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.