دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰

«پلاک آبی» منتشر شد

پلاک آبی

دومین مجموعه شعر مریم سلیمی با عنوان «پلاک آبی» از سوی انتشارات آشیان منتشر و راهی بازار کتاب شد.


به گزارش خبرنگار ادبی خبرگزاری سینمای ایران به نقل از روابط عمومی این کتاب، این مجموعه در برگیرنده 109 قطعه شعر سپید کوتاه است که طی یک سال گذشته با مضامین عاطفی و اجتماعی سروده شده‌اند. در تمامی اشعار تاریخ سرایش ذکر شده است. همچنین شاعر در سرایش این شعرها از اصطلاحات و مضامین روزمره برای بیان اندیشه‌های شاعرانه‌اش بهره گرفته است.

برهمین اساس نام بسیاری از شخصیت ‌های علمی چون ادیسون، گالیله، نیوتن و دیگر افراد و همچنین مسایلی چون بازی‌های کودکانه درمیان این شعرها دیده می‌شود. به عنوان مثال می توان به قطعه شعر «گالیله» اشاره کرد: «چه اصراری کرد گالیله/ این منم که دور تو می‌گردم!»

شاعر در سرآغاز این اثر اشاره‌ای بهنخستین مجموعه شعرش با عنوان «تردد بی تو» داشته و آورده است: «این مجموعه عبوریبود از تمام تردیدها و هراس‌ها و اینک «پلاک آبی»، تلاشی است برای یافتن یقین، درپس پلاک خانه ‌ای که آبی است و امنیت، آرامش و قرار در آن به انتظار نشسته است. یافتن این پلاک، در شهری که تمام خانه‌ های آن پلاک آبی دارند، عین رسیدن است به یقین».

«عصا»،«نقش قهوه»، «فانوس دریایی»، «تلاقی»، «گل یا پوچ»، «بادبادک»، «نیم هلال»، «سکه‌هایسفید»، ، «رنگ تعطیلی»، «کاسه حسرت»، «ایستگاه،» «خط پایان»، «مرثیه‌ای برای جنگل»و «ناودان دلتنگی» عنوان برخی از شعرهای این دفتر هستند.

گفتنی است، پیش‌تر مجموعه شعر «تردد بی تو»(مجموعهشعر فارسی و آذری) به زبان عامیانه از او به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.