دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰

پخش از سیمای آذری، فرانسوی و بوسنیایی

«چشمان آبی زهرا»، «حلقه سبز» و «در چشم باد» در شبکه جهانی سحر

شبکه سحر

مجموعه های تلویزیونی «چشمان آبی زهرا»، «حلقه سبز» و «در چشم باد» به ترتیب در حال پخش از سیماهای آذری، فرانسوی و بوسنیایی شبکه سحر هستند.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، سریال های «چشمان آبی زهرا»، «حلقه سبز» و «در چشم باد» از ابتدای بهمن روی آنتن این شبکه رفته است.
«چشمان آبی زهرا» به کارگردانی علی درخشی و با فیلمنامه ای از سعید سلطانی و علی درخشی در 6 قسمت 35 دقیقه ای به روی آنتن شبکه سحر می رود. این سریال ضد صهیونیسی که پخش آن در سال 84، موجب قطع برنامه های کانال 1 سحر از ماهواره هات برد شد، به سرپرستی سعید بحرالعلومی و گویندگی علی احمدی، شهباز دولت نژاد، محمد رضایی، برای سیمای آذری دوبله شده است. 
داستان یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی است. او برای پسر ناقص الخلقه خود گروه پزشکی را مأمور می کند تا با جستجو در اردوگاه های فلسطینی به دنبال افرادی بگردند که برای تعویض اجزای بدن فرزندش از نظر پزشکی دارای مشابهت هستند. چشمان زهرا برای جابه جایی انتخاب می شود. برادر زهرا که از اعضای انتفاضه است به دنبال یافتن خواهرش درگیر ماجراهایی می شود.
جهانبخش سلطانی، حسین معلومی، جمشید جهانزاده، علیرضا نجف زاده، آتوسا رجبی، سیدمحمد حسام، محسن پناهی، ثریا سلطانی، علی درخشی و سومیتا حسام جمعی از بازیگران سریال «چشمان آبی زهرا» هستند. این سریال هر روز ساعت 16:00 به وقت تهران از سیمای آذری شبکه سحر پخش می شود.
بنا بر این گزارش، پخش مجموعه تلویزیونی "حلقه سبز" نیز از سیمای فرانسوی آغاز شده است.
«حلقه سبز» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در 18 قسمت 30 دقیقه ای با سرپرستی رحمان رستم‌پور از اوایل تیر تا پایان شهریورماه سال جاری به زبان فرانسوی زیرنویس شده است. محمد امین زمانی آن را ترجمه کرده و عزیزه رحیم زاده زیرنویس فرانسوی سریال را بر عهده داشته است.
«حلقه سبز» داستان حسن ننه گلاب با بازی حمید فرخ نژاد را روایت می‌کند. روح حسن که دچار مرگ مغزی شده راضی به اهدای قلب جسمش به دیگری نیست. برای همین به مریم که تنها کسی است که روح حسن ننه گلاب را می‌بیند متوسل می‌شود تا از این کار جلوگیری کند.

در این سریال با حضور حمید فرخ نژاد، سیما تیراندازمحمد حاتمی، آتش تقی‌پور، حمیرا ریاضی و محمد ساربان به ایفای نقش می پردازند. «حلقه سبز» هر روز ساعت 8:45 به وقت تهران از سیمای فرانسوی شبکه سحر پخش می شود.

بینندگان بوسنیایی زبان شبکه سحر نیز از اوایل بهمن تماشاگر سریال تلویزیونی "در چشم باد" هستند که هر روز ساعت 23:30 به وقت تهران پخش می شود.

زیرنویس بوسنیایی "در چشم باد" به سرپرستی رحمان رستم پور در 44 قسمت 50 دقیقه‌ای از اول مرداد ماه آغاز شده و 3 ماه به طول انجامیده است. اصغر نیک سیرت ترجمه و مهدی سعادت احمدنیا اپراتوری زیرنویس بوسنیایی این سریال را بر عهده داشته اند.

سریال تاریخی "در چشم باد"، در بستر روایت زندگی بیژن ایرانی، وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره تاریخی در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰و۱۳۶۰ را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و دوره پهلوی، دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب اسلامی ایران را که دوره فتح خرمشهر است، در بر می‌گیرد.

مسعود جعفری جوزانی نگارش فیلمنامه و کارگردانی "در چشم باد" را بر عهده داشته و به همراه عباس اکبری آن را تهیه کرده است. بازیگرانی چون پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، لاله اسکندری، ستاره صفرآوا، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و… نیز در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.



انتهای پیام/ ح.گ/ ع.آ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.