جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸

در گفت‌وگو با سینما پرس/

ابراهیم اثباتی: موسیق «مشروطه بانو» دراماتیک است

مشروطه بانو

آهنگساز نمایش «مشروطه بانو» گفت: ویژگی اصلی موسیقی این کار دراماتیک بودن و تاریخی بودن آن است.

ابراهیم اثباتی آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: در حال حاضر مشغول ساخت و اجرای موسیقی تئاتر «مشروطه بانو» به کارگردانی حسین کیانی هستم که هر روز در تالار اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

وی افزود: «مشروطه بانو» قصه ای است که در زمان انقلاب مشروطه اتفاق افتاده و صرفا حال و هوای موسیقی آن هم مربوط به همان زمان بوده است و پردازش آن نسبت به یک قصه درامی که داشت شکل گرفته است.

این آهنگساز تصریح کرد: ویژگی تاریخی و کش و قوس تاریخی داستان و موسیقی و دراماتیک بودن موسیقی از دو خصیصه اصلی موسیقی این نمایش است.

وی اظهار داشت: سازبندی این کار صرفا ایرانی است و بر اساس حال و هوای تاریخی ای که این نمایش داشت سعی کردم جدا از سازهای ایرانی از سازهای ملل مختلف که می تواند نوآوری داشته و وجه شنیداری بهتری ایجاد کند استفاده کنم.

اثباتی در پایان خاطر نشان کرد: نمایش «مشروطه بانو» هر روز از ساعت هفت بعد از ظهر در سالن اصلی تئاتر شهر شروع شده و موسیقی آن نیز به صورت زنده اجرا می شود.

گفتنی است؛ در این نمایش رویا نونهالی، رویا میر علمی، محمد مختاری، آذر خوارزمی، شهرام حقیقت دوست، مجید رحمتی، رضا بهرامی، رضا امامی، مهران امام بخش، خسرو شهراز، ایمان دبیری، وحید رهبانی، سعید چنگیزیان، آزاده صمدی، مسعود میر طاهری، لیلا برخورداری، بهناز جعفری، علیرضا محمدی، محمود جعفری، علی میلانی، مریم توکلی، فریده سپاه منصور و ایوب آقاخانی ایفای نقش کرده اند.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.