سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶

جعفر حسنی مدیر کارگاه طرح و فیلمنامه سیمافیلم:

برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه بخش بین‌الملل جشنواره فجر اشتباه معرفی شد / تلاش شمقدری برای حل مسئله

فجر

مدیر کارگاه طرح و فیلمنامه مرکز سیمافیلم و برنده اصلی سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامه بخش بین الملل جشنواره فجر گفت: نام فیلم نامه نویس، فیلم «ریسمانی نزدیک تر از رگ» که در بخش سینمای سعادت منتخب بود، اشتباه اعلام شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، جعفر حسنی مدیر کارگاه طرح و فیلم نامه سیما فیلم با اشاره به اشتباهی که در معرفی برگزیده فیلم نامه بخش سینمای سعادت در اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر صورت گرفته است، گفت:
فیلم نامه فیلم «ریسمانی نزدیک تر از رگ» به کارگردانی مسعود اطیابی بر اساس قصه ای کوتاه از نویسنده ای لبنانی بنام عبدل القدوس الامین به نگارش در آمده است، اما در اشتباهی سهوی نام من و نویسنده داستان در فرم شرکت در جشنواره جا به جا شد و به همین دلیل در مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی امین جشنواره فیلم فجر، نام ایشان به جای نام من به عنوان برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه قرائت شد.
حسنی در ادامه افزوده: با اصلاح این اشتباه و پیگیری های آقای شمقدری رئیس سازمان سینمایی سیمرغ و لوح تقدیر ظرف چند روز آینده عودت داده می شود. «ریسمانی نزدیک‌تر از رگ» به کارگردانی مسعود اطیابی برگرفته از داستان کوتاه بنام «سبد» نوشته عبدل القدوس الامین است که در سکوت خبری در کشور لبنان ساخته شده بود.

بنا به این گزارش تهیه کنندگان این فیلم مرتضی شمسی از ایران و شیخ ظاهر تهیه کننده شبکه المنار لبنان هستند. تدوین فیلم توسط مستانه مهاجر در ایران صورت گرفته است و صداگذاری فیلم در لبنان و به صورت دالبی ساراند انجام شده است. اقتباس از رمان و برگردان تصویری آن توسط جعفر حسنی انجام شده و پرداخت نهایی فیلمنامه توسط کارگردان صورت گرفته است.
این فیلم که از اوایل فروردین ماه امسال مراحل پیش تولید خود را آغاز کرده بود با حدود چهار ماه تولید، فیلم را به پایان رساند. داستان فیلم درباره زندگی نوجوانی شانزده ساله در اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی است. بازیگران فیلم لبنانی هستند و زبان فیلم به عربی است.
انتهای پیام/ ع.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.