جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴

گزارش اختصاصی سینماپرس ازنمایشگاه دائمی تلویزیون‌های قدیمی

تلویزیون‌های قدیمی خود را به موزه اهدا کنید

رونمایی از تلویزیون های قدیمی سونی

سینما پرس: موزه- نمایشگاه دائمی تلویزیون و محصولات صوتی و تصویری قدیمی یک شرکت مطرح لوازم الکترونیکی با حضور مدیر عامل ومدیران ارشد این شرکت در خیابان جمهوری تهران صبح روز پنج شنبه 18 اسفند ماه افتتاح شد.

گروه تلویزیون سینماپرس: تلویزیون‌های مبلی ولامپی قدیمی را به یاد دارید؟ یادتان هست که باید مدت‌ها درانتظارمی ماندیم تا لامپ‌هایشان گرم و روشن شود. تلویزیون‌هایی که تا توی سرشان نمی‌زدیم تصویرشان واضح نمی‌شد را یادتان هست؟ دستگاه‌های پرتابل یوماتیک و دستگاه‌های پخش و رادیوهای عظیم وجثه را به یاد دارید؟ شرکت سازنده بسیاری از آن‌ها سونی بود. هنگام فروش این تلویزیون‌ها، دستگاهی ضبط و پخش قدیمی خریداران حتی حاضرنبودند تا وزن سنگین این تلویزیون‌ها را تحمل کرده و آن‌ها را جابه‌جا کنند. آن‌ها حتی در فروشگاه‌های عتیقه فروشی‌شان نیز جایی برای نگه داشتن این دستگاه‌های پیر و از کار افتاده نداشتند. در نهایت نیز با کم محلی و بی مهری‌مان از میان‌مان رفتند و دیگر کسی از آن‌ها سراغی هم نگرفت. به تازگی شرکت سونی این تلویزون‌های قدیمی را که برای‌مان همچون جوجه اردک زشت اما خاطرانگیز بودند را در نمایشگاه جدیدش در خیابان جمهوری تهران به معرض نمایش عموم گذاشته است.
تاریخچه محصولات
این موزه- نمایشگاه که با حضور مدیر عامل و مدیران ارشد سونی در ایران افتتاح شد، ایشیکاوا، مدیر سونی گلف در گفت‌و گو با سینماپرس به ما گفت که علی رغم آن که فکر می‌کنیم ما ایرنیان بسیار با خاطراتمان زندگی می‌کنیم او نیز از خاطراتش و این که هنوز یکی از این تلویزیون‌های قدیمی در خانه‌اش دارد سخن گفت. او درباره انگیزه و هدف اصلی این تصمیم گفت: این نمایشگاه بخشی از تاریخ سونی است. تاریخی که ازسال 1946 تا امروز طی شده است. این رویکرد باعث شده تا محصولات جدیدی را با توجه به نیازهای بازار برای مصرف کنندگان‌مان عرضه کنیم. این بخش شاید بتواند یک قسمت از تاریخچه آن را نشان بدهد.
ما هم به این حس نوستالژی را داریم
از او خواستم تا کمی از نگرش حرفه‌ای‌اش دور شود و از حس نوستالژیک‌اش در جمع آوری این لوازم بگوید. ایشیکاوا گفت: ما هم همین حس نوستالژیک را نسبت به این تلویزیون‌ها و دستگاه‌های ضبط قدیمی داریم. به مردم ایرانی که با دیدن این دستگاه‌های قدیمی حس نوستالوژیک دارند پیشنهاد می‌کنم تا با این فروشگاه و نمایشگاه در تماس باشند زیرا درآینده تغییرات دیگری درجمع‌آوری و نمایش این دستگاه‌ها ایجاد خواهیم کرد. قصد داریم تا با گذشت زمان دستگاه‌های قدیمی‌تری نیز به آن‌ها اضافه کنیم.
اگر محصولات قدیمی سونی را دارید برای نمایش به ما بدهید
ایشیکاوا درباره اختصاص فضایی به موزه سونی بیان کرد: این گونه موزه در توکیو ایجاد شده است و برای ایران هم با این اتفاق تصمیم‌مان عملی شد. گرچه پیدا کردن این تلویزیون‌ها و دستگاه‌های قدیمی کار بسیار دشواری است. و جمع‌آوری آن‌ها به دلیل پراکندگی میام مردم، بسیارسخت است و انرژی و وقت زیادی را می‌خواهد. اما این حرکت آغاز شد و حالا منتظر هستیم که مردم ایران محصولاتی از تلویزیون‌های و دستگاه‌های پخش قدیمی سونی را اختیار ما قرار دهند.

گزارش از: مهدی قنبر

انتهای پیام/ع.آ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.