پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴

نشست فیلم «هیچ کجا، هیچ کس» سی و یکمین جشنواره فیلم فجر/

شیبانی: فرصت نکردم نسخه دیجیتال فیلم را چک کنم/ کیانیان: اسم من چهره نیست

نشست فیلم هیچ کجا هیچ کس در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس- گروه سینما/ کارگردان فیلم سینمایی «هیچ کجا، هیچ کس» در اعتراض به کیفیت نامطلوب نمایش فیلمش گفت: من متاسفانه فرصت نکردم یک بار هم فیلم را چک کنم و در این نمایش متوجه شدم که رنگ و صدا خوب نبود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست فیلم سینمایی «هیچ کجا هیچ کس» با حضور ابراهیم شیبانی؛ کارگردان، رضا کیانیان، مهناز افشار و بهاره  کیان افشار؛ بازیگران و محمدرضا شهیدی فر به عنوان مجری و کارشناس ظهر امروز -12 بهمن ماه- در سالن برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابراهیم شیبانی با اشاره به حضور ابراهیم حاتمی کیا در سالن از وی تشکر کرد و گفت: برای من حدود 4 سال نگارش و اجرای این فیلم زمان برد و تمام تلاشم را انجام دادم تا بهترین عوامل را در کنار خود داشته باشم. من به اندازه دانشم تلاش کردم که فیلم خوبی بسازم.

وی ادامه داد: این فیلمنامه است که به می گوید نقش ها را کدام بازیگران باید برعهده داشته باشند من برای نقشی که خانم کیان افشار بازی کردند تصمیم داشتم از نگار جواهریان استفاده کنم اما از آن جایی که این بازیگر در پروژه دیگری مشغول بود نتوانستیم در فیلم از ایشان استفاده کنیم.

مهناز افشار هم در مورد عدم حضور صابر ابر در سالن گفت: ابر با من تماس گرفت و عذرخواهی کرد چرا که در خارج از شهر است و به این نشست نمی رسد.

وی ادامه داد: من منتقد درجه یک خودم هستم و هیچ گاه هم کارهایم را دوست ندارم. اما این فیلم را برای اولین بار در سینما دیدم و با وجود همه نگرانی هایی که در مورد درآمدن قصه داشتم خیالم راحت شد.

در ادامه رضا کیانیان در توضیح نقشش در فیلم اظهار کرد: من همواره دوست دارم در هر فیلمی نقشی متفاوت بازی کنم. فکر می کنم در این فیلم هم این اتفاق افتاد.

این نشست حاشیه هایی هم به دنبال داشت که از آن میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهناز افشار در این نشست در پاسخ به یکی از پرسش ها گفت: من همیشه از انگ خوردن ها ضربه خورده ام. به فیلم «برف روی کاج ها» هزاران انگ زده شد. اگر می دانستم قرار است توقیف شود در فیلم بازی نمی کردم.
  • در این نشست اعتراض های فراوانی به نوع مطرح شدن پرسش ها وجود داشت که شهیدی فر در این باره توضیح داد: قرار است 90 درصد از پرسش ها کتبی و ده درصد از آن ها شفاهی باشد.
  • ابراهیم شیبانی هم در اعتراض به کیفیت نامطلوب نمایش فیلمش گفت: من متاسفانه فرصت نکردم یک بار هم فیلم را چک کنم و در این نمایش متوجه شدم که رنگ و صدا خوب نبود.
  • بحث میان یکی از خبرنگاران و ابراهیم شیبانی هم یکی از نکات جالب توجه این نشست بود. این خبرنگار در پرسشی از ابراهیم شیبانی تقاضا کرد تا به خود برای ساخت فیلم «هیچ کجا هیچ کس» نمره دهد که شیبانی در پاسخ به وی گفت: شما همان فردی هستید که در سالن با لپ تاپ مشغول تایپ مطلب و آزار اطرافیان بودید بعید می دانم فیلم را دیده باشید.
  • شهیدی فر در پی این جدال ها گفت: بهتر است امروز که نخستین روز است با هم کنار بیاییم.
  • مهناز افشار هم به دنبال این بحث ها اظهار کرد: آرزوی من این است که با هم مهربان تر باشیم. هر فرد می تواند براساس سلیقه فیلمی را پسند کرده و فیلم دیگر را نپذیرد اما احترام را در بیان سلیقه مان حفظ کنیم. چه اشکالی دارد که راحت بگوییم من مهناز افشار را دوست ندارم.
  • رضا کیانیان هم درباره پرسش هایی که از سوی خبرنگاران مطرح می شد، عنوان کرد: طوری صحبت می کنید که انگار فردی از سر چهارراه چند بازیگر چهره برای فیلم پیدا کرده است. هنرمند همان قدر نقش دارد که فیلمنامه نویس و کارگردان و باقی عوامل دارند. اسم من چهره نیست زیرا به اندازه سه برابر سن شما کار هنری انجام دادم و به خاطر سواد و تخصصم در سینما کار می کنم نه چهره.

 انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.