پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۵

سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و حواشی روز اول

جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/اولین روز از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حواشی جالبی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، اولین روز از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حواشی بسیاری همراه بود.
 
اهالی مطبوعات در روز اول این جشنواره به دلیل مجهز نبودن مرکز همایش های برج میلاد به سیستم 3 بعدی برای تماشای اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران به ایوان شمس رفته و به تماشای فیلم سینمایی آقای الف به کارگردانی علی عطشانی رفتند. اما تنها 10 دقیقه از شروع این فیلم نگذشته بود که این فیلم سینمایی قطع شد، که این قطعی نزدیک به 15 دقیقه به طول انجامید. در نشست خبری این فیلم سینمایی که در برج میلاد برگزار شد، کارگردان فیلم آقای الف اعلام کرد که قطع این فیلم به دلیل نقص فنی این فیلم سینمایی نبوده بلکه فن ویدئو پروژکشن مورد نظر  سوخته و از ساختمان دیگری فن مورد نظر را آوردند و با کمک یک سطل این فیلم سینمایی به نمایش در آمد.
 
اکران فیلم هایی چون هیچ کجا هیچ کس به کارگردانی ابراهیم شیبانی فیلم دومی بود که در جشنواره سی و یکم به نمایش در آمد. اما مسئله جالب این است که کارگردان این فیلم از مسئولان سالن نمایش درخواست کرد که در زمان شروع تیتراژ درب سالن ها را بست و دیگر اجازه ورود مخاطبان را ندهند. همین مسئله سبب شد تا جمع کثیری از اهالی رسانه فرصت دیدن این فیلم را از دست بدهند.
 
ورود سید جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور و استقبال یک گروه نمایشی با اجرای نمایشی آئینی سنتی کشور چین همراه بود که در این نمایش موسیقی کشور چین نیز پخش شد.
 
از دیگر اتفاقات جالب توجه در روز اول، حضور پررنگ مطبوعات خارجی در جشنواره است، به طوری که یک ردیف از سالن نمایش را به مهمانان بین المللی اختصاص داده اند.
 
 
انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.