جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸

نشست خبر فیلم «او سنگ می زند» برگزار شد/

سید هادی محقق: من آدم لانگ شات هستم

نشست خبری فیلم «او خوب سنگ می زند» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/ سیدهادی محقق کارگردان فیلم «او خوب سنگ می زند» در توضیح نماهای لانگ شات و کارت پستالی گفت: من خودم آدم لانگ شات هستم و دوست ندارم دوربین به بازیگر نزدیک شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» با حضور سید هادی محقق؛ کارگردان، ابراهیم اصغری؛ تهیه کننده، قربان نجفی، داوود عین آبادی و احمد درخشان؛ بازیگران، حسن ایوبی؛ تدوینگر، ستار اورکی؛ آهنگساز، میثم ریاحی؛ فیلمبردار و محمدرضا شهیدی فر به عنوان مجری و کارشناس عصر امروز -12 بهمن ماه- در سالن برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید هادی محقق ÷س از سلامی با صدای بلند گفت: از شما ممنونم که نه تنها فیلم من کهفیلم 40 نفر را دیدید.

وی ادامه داد:همه چیز از برنامه «هفت» پارسال شروع شد که من با خودم عهد کردم سال آینده فیلمی بسازم که در این برنامه نقد شود.

محقق در مورد دلیل رفتنش به سمت این داستان و فرهنگ لری بیان داشت: فیلم درباره اتفاقی ست که در زندگی برادرم افتاده است. از طرف دیگر «از اول ایل و تبارم همه عاشق بودند/سخت دلبسته این ایل و تبارم چه کنم؟» من لر هستم و درباره فرهنگ خودم فیلم ساخته ام.

ابراهیم اصغری در واکنش به این گفته کارگردان گفت: البته من هیچ ارتباطی به لرستان ندارم اما اگر اسم این فیلم را بگذاریم داستان یک مشهدی در سرزمین لرستان، داوود عین آبادی هم نماینده استان خراسان در این فیلم بودند.

وی ادامه داد: برای خودم جالب بود فیلمی غیر از فیلم جنگی بسازم با اینکه در این فیلم هم 2-3 تا تیر شلیک می شد.

در ادامه قربان نجفی در توضیح نقشش در فیلم اظهار کرد: من قرار بود نقش اول را بازی کنم اما چون دندان درد داشتم دادم به بچه ها بازی کنند.

محقق در ادامه نشست در توضیح نماهای لانگ شات و کارت پستالی گفت: من خودم آدم لانگ شات هستم و دوست ندارم دوربین به بازیگر نزدیک شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سینما پرس که پرسید چرا در فیلم کمتر به ماهیت بومی لرها پرداخته شده گفت: تا آنجایی که نیاز فیلم بود اینکار را کرده بودم. اتفاقا تعلق خاطر آن ها به موسیقی را نشان دادم و با اینکه نمی خواهم از فیلم بیرون بزنم باید بگویم وقتی آخر فیلم بردو از نوارش می گذرد بزرگترین فرهنگ لراست که چیز کمی نیست.

  • قربان نجفی از مادر سید هادی محقق به خاطر مهمان نوازی هایش تشکر کرد. نقش «کوثر» مادر سید هادی محقق بازی می کرد.
  • شهیدی فر که خود را به عنوان مجری مراسم پرسش و پاسخ معرفی کرده بود جایی از مراسم در توضیح یک سوال مبنی بر جشنواره ای بودن یا مردمی بودن یا بومی بودن فیلم گفت: دوستان فیلم هایی را که اینجوری کارگردان دوربین را دست می گیرد و به خارج از شهر می رود متهم به جشواره ای بودن می کنند!!
  • قربان نجفی آواهای لا به لای فیلم را اجرا کرده بود.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.