دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «تنهای، تنهای، تنها»/

عبدی پور: نام فیلم را در راه پله های وزارت ارشاد انتخاب کردم

ساعد نیکذات و فردین خلعت بری

سینماپرس-گروه سینما/احسان عبدی پور کارگردان «تنهای، تنهای، تنها» گفت: نام این فیلم را در راه پله های وزارت ارشادنتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، نشست خبری فیلم «تنهای، تنهای، تنها» با حضور احسان عبدی پور کارگردان،  ادریس عبدی پور تهیه کننده، ساعد نیکزاد مدیر فیلمبرداری، فردین خلعتبری آهنگساز و علیرضا فرهومند برگزار شد.

 

در ابتدای نشست احسان عبدی پور کارگردان این فیلم سینمایی گفت: در گذشته هم که تئاتر کار می کردم همیشه می ترسیدم که نکند نمایش خوبی نباشد، این چند روز هم که این فیلم به نمایش در آمده در ترس و لرز بودم، به گونه ای که وقتی که شما می گویید خوب بود باور نمی کنم و حالم آنقدر بد است که فکر می کنم که شوخی می کنید.

 

وی تصریح کرد: خوشحالم که صدا و سیمای تلویزیون بوشهر ساخت این فیلم سینمایی را قبول کرده و توانستیم آن را به این جا برسانیم. البته هیچ یادم نمی آید که ایده ساخت این فیلم از کجا به ذهنم رسیده است.

 

ساعد نیکزاد ابراز داشت: وقتی که تجارت جای هنر و دانش را می گیرد، هیچ کاری درست پیش نمی رود، در بخش دیجیتالی شدن سینما نیز یک همچنین چیزی اتفاق افتاد. متاسفانه مسئولان ما بدون آن که اطلاعاتی دقیقی داشته باشند، تکنولوژی را وارد کردند که اجرای آن با مشکل همراه بوده و همه فیلم ها با مشکل همراه بود.

 

ادریس عبدی پور تهیه کننده این فیلم نیز گفت: سال گذشته 2 فیلم را برای شهر بوشهر با همین عوامل بوشهری ساختیم که موفق بود، همین مسئله سبب شد تا صدا و سیمای بوشهر سرمایه گذاری لازم برای ساخت این فیلم را انجام دهد. برای ساخت این فیلم سینمایی تنها 220 میلیون تومان هزینه شده است.

 

نیکزاد ساخت این فیلم به برای من کار دل بود و ادامه داد: این فیلم در مرداد ماه در بوشهر فیلمبرداری شد و هیچ نگاه تجاری در آن وجود نداشت. این فیلم نه تنها در جلوی دوربین و بلکه در پشت دوربین از سلامت کامل برخوردار بود.

 

فردین خلعتبری آهنگساز این فیلم سینمایی گفت: خیلی خوشحالم که این جا نشسته ام، اکران این فیلم می تواند همه چیز را برای این گونه از فیلم ها تغییر دهد. تمام کارهای فیلم سینمایی توسط این دو برادر انجام شده است. اگر احسان عبدی پور این احساس نوجوانانه را همیشه با خود داشته باشد، می تواند بهترین آثار را بسازد.

 

احسان عبدی پور در رابطه با انتخاب بازیگر این فیلم سینمایی اظهار داشت: علیرضا فرهمند علاقه وحشیانه ای به سینما دارد  و همین مسئله سبب شد تا بهترین بازی را در فیلم داشته باشد.

 

علیرضا فرهمند بازیگر این فیلم در ادامه نشست ابراز داشت: بازی در فیلم کار سختی بود و تمام مدت در گرمای بوشهر کار کردیم، اما هیچ احساس خستگی از این فیلم نداشتم چرا که عاشم سینما هستم. وی در پاسخ به این سوال که چرا عاشق سینما است؟ پاسخ داد: چون خوشم می آید. وقتی به یک فیلم نگاه می کنم خود را به جای قهرمان داستان می گذارد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بیش از هر بازیگر دیگری اکبر عبدی است چرا که همه می گویند من شبیه او هستم.

 

کارگردان فیلم با اشاره به اینکه اکثر دیالوگ ها در فیلم بداهه است، ابراز داشت: در بخشی از سکانس این فیلم «رنجرو» باید گریه می کرد، برای اینکه سکانس را واقعی نشان دهم به فرهمند گفتم که دیگر در این فیلم بازی نمی کند، او هم برای بدست آوردن نقش خود گریه کرد.

 

وی در ادامه ابراز داشت: 45 روز فیلمبرداری این فیلم به طول انجامید. برای انتخاب اسم فیلم نیز دعوای بسیار بود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با نام های رنجرو یا هر اسمی که نام رئیس جمهور در آن بود مخالف بود، به همین دلیل این نام را انتخاب کردم. «تنهای، تنهای، تنها» یک فیلم بی آبرو در سینمای ایران نبوده و می توان از آن دفاع کرد. البته نمی دانم آینده از من چه می خواهد، شاید برای بدست آوردن اسم و شهرت بود که این فیلم را ساختم.

 

فردین خلعتبری ادامه داد: حضور در این فیلم یک تجربه جدید برای من است، خوشحالم که این فیلم خوب از آب در آمد تا موسیقی آن نیز دیده شود. چرا که فیلم خوبی موسیقی خوب آن را به خوبی نشان می دهد.

 

ساعد نیکزاد فیلمبردار این فیلم سینمایی در پایان گفت: این فیلم من را به دوران کودکیم می برد، زمانی که 10 سالم بود یک شب در میان نخلستان های بوشهر نشسته بودم و به طور کاملا تصادفی مردمی را دیدم که در حال تصویر برداری بود، این مرد کسی جز نعمت حقیقی نبود که در حال تصویربرداری فیلم تنکسیر بود و بهروز وثوقی نیز در حال آماده شدن برای اجرای نقش خود بود. 30 سال بعد حقیقی من را در آغوش گرفت و گفت آبروی من را حفظ کن. رنجرو کودکی من بود و احسان علیپور میانگینی میان کودکی و جوانی من بود.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.