سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۴

نشست پرسش و پاسخ فیلم محسن قرائی/

«خسته نباشید!» با 300 میلیون تومان ساخته شد

نشست فیلم «خسته نباشید» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس- گروه سینما/ محسن قرائی گفت: فیلم سینمایی «خسته نباشید» با بودجه ای 300 میلیون تومانی ساخته شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست فیلم سینمایی «خسته نباشید» با حضور محسن قرائی؛ کارگردان، سپیده عبدالوهاب؛ تدوین گر، رضا مرتضوی؛ آهنگساز، جلال فاطمی، حسام محمودی و فرزاد باقری؛ بازیگران روز سه شنبه -17 بهمن ماه- در برج میلاد برگزار شد.

 

محسن قرائی در این نشست با اشاره به این که با میرکریمی در زمان تولید «یک حبه قند» همراه بوده است، گفت: در زمان تولید «یک حبه قند» که من و افشین هاشمی در تیم عوامل فیلم حضور داشتیم پیشنهاد ساخت «خسته نباشید» مطرح شد. با توجه به سیاست حوزه هنری برای کار با جوانان و ساخت فیلم با بودجه اندک و کیفیت بالا این فیلمنامه از سوی حوزه هنری پذیرفته شد.

 

وی ادامه داد: رضا میرکریمی در مقام تهیه کننده همان دغدغه های را برای تولید این فیلم داشت که پیش از این برای کارگردانی به خرج می داد. میرکریمی همواره تولید را در مرتبه اول قرار می دهد و هیچ گاه به تولید به هر شکلی فکر نمی کند به همین دلیل آرزو داشتم که همکاری با ایشان را تجربه کنم.

 

این کارگردان درباره تاثیر میرکریمی در کارگردانی توضیح داد: هر فیلمنامه ای جنس کارگردانی خاص خود را طلب می کند. این طرح و فیلمنامه به این شکل می توانست انجام شود و به هر حال آقای میرکریمی صاحب طرح هستند و ما از شباهت این فیلم با کارگردانی های میرکریمی ناراحت نیستیم.

 

قرائی در مورد عدم حضور باران کوثری در فیلم خاطرنشان کرد: این بازیگر با دستمزدی اندک و با لطفی که به این پروژه داشت پذیرفت که در جمع بازیگران فیلم حضور داشته باشد و بخش هایی از فیلم با بازی وی فیلمبرداری شد اما در ادامه به دلیل مشکلاتی که برای ایشان رخ داد ناچار شدیم بازیگر دیگری را جایگزین کنیم. 45 جلسه فیلمبرداری این فیلم ادامه داشت و 300 میلیون تومان بودجه فیلم بود. در مرحله پیش تولید با افشین هاشمی به هارمونی رسیدیم و وظایف میان ما تقسیم شد به همین دلیل عوامل با هدایت دو نفره مشکلی نداشتند. تلاش کردیم فیلمی آکنده از صلح بسازیم که مفرح هم باشد.

 

در ادامه جلال فاطمی با اشاره به زندگی چند ساله اش در آمریکا گفت: پیش از انقلاب از دوران دبیرستان و به مدت حدود 20 سال در آمریکا زندگی می کردم. برای ساخت مستندی ایرانی و تجربی به ایران آمدم و فیلمنامه ای به حوزه هنری دادم که پسندیده شد و به مدت حدود چهار سال دویدم و به نتیجه ای نرسیدم تا در نهایت فیلم «نخودی» را ساختم. پس از این فیلم «بچگیتو فراموش نکن» را ساختم که بدون دلیل توقیف شد و از وزارت ارشاد تقاضا دارم تکلیف آن را روشن کند. این فیلم دارای انرژی فیلم اولی ها بود و با این وجود که من آخرین بازیگری بودم که به گروه ملحق شدم اما از بازی در این فیلم لذت بردم.

 

سپس فرزاد باقری در مورد شیوه انتخاب شدنش برای حضور در این فیلم گفت: 8 ماه پیش در کرمان تئاتری اجرا می کردیم و از دو نفر از ما برای حضور در این فیلم تست گرفته شد هرچند که از نبود اسم دوستم در تیتراژ بغض کردم اما از بازی در فیلم لذت بردم. برای من بازی در فیلم رضا میرکریمی یک رویا بود.

 

حسام محمودی هم درباره حضورش در فیلم توضیح داد: در حال تئاتر بودم که افشین هاشمی برای فیلمی از من تست گرفت اما گویا پروژه اش خوابید و بعد از مدتی برای بازی در این فیلم دعوت شدم. حدود 2 ماه برای بازی در این فیلم تمرین کردیم تا به نقش ها نزدیک شویم.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.