جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷

سینماگران در غرفه سینماپرس/14

مجید برزگر: دوست دارم «پرویز» برای اهالی رسانه نمایش داده شود

مجید برزگر

کارگردان فیلم «پرویز» گفت: حاضرم فیلمم در سالن های پایین و با هر تدبیری که مدیران جشنواره بیندیشند برای اهالی رسانه و نویسندگان و منتقدان سینما نمایش داده شود.

مجید برزگر کارگردان فیلم «پرویز» در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس، گفت: فیلم «پرویز» قبل از جشنواره فجر آماده شد و جشنواره سن سباستین فیلم را خواست، طبیعتا فیلم در بخش مسابقه جشنواره سن سباستین نمایش داده شد و جایزه ویژه هیات داوران را هم گرفت و سفرهای جشنواره ای آن شروع شد، ما پروانه نمایش فیلم را گرفتیم و کارهای آن انجام شد و فیلم در فستیوال ها نیز در حال نمایش دادن است.

 

وی افزود: خیلی مایل بودم که «پرویز» در جشنواره فجر هم نمایش داده شود، با آقای عباسیان تماس گرفتم و گفتند که می توانم فیلم را در جشنواره شرکت دهم. درنتیجه فرم جشنواره را پر کردم و متقاضی شدم. بعد بحث هایی مطرح شد مبنی بر اینکه ممکن است قانونی وجود داشته باشد با این عنوان که چون فیلم در جشنواره دیگری شرکت کرده نمی تواند در بخش مسابقه حضور داشته باشد من نیز این قانون را پذیرفتم و گفتم در هر بخشی باشد فرقی نمی کند من مایلم فیلمم در ایران و در جشنواره نمایش داده شود دوستان لطف کردند و در بخش جشنواره جشنواره ها فیلم شرکت داده شد.

 

برزگر با اشاره به اینکه ارشاد با نمایش «پرویز» به طور کل مشکل دارد، تاکید کرد: ارشاد در کل با نمایش فیلم من مشکل دارد و همین دو سالن نمایش هم به اصرار و پیگیری آقای عباسیان و توصیه های آقای معلم انجام شد اما در دو نمایشی که تاکنون داشته است با بیش از پنج برابر سینما تماشاگر در سالن حضور داشت و روز گذشته در سالن ملت هم جمعیت زیادی روی زمین و پله ها نشسته بودند و چند برابر آن جمعیت هم پشت در سالن بودند.

 

وی ادامه داد: «پرویز» هم مثل همه فیلم های دیگری که در جشنواره تماشاگر دارد می توانست امکان پخش در سانس فوق العاده را داشته باشد و من نیز انتظار داشتم این فیلم هم سانس فوق العاده داشته باشد اما متاسفانه ارشاد اعلام کرد که چنین امکانی وجود ندارد. این در حالی است که فیلم های بخش مسابقه بیش از 20 اکران دارند به اضافه اینکه سانس فوق العاده هم دارند ولی فیلم «پرویز» با این همه تماشاگر اجازه نمایش دیگری دریافت نکرد امیدوارم دست کم روشن مشکلات فیلم را به من بگویند تا بدانم چرا اینهمه با فیلم من مخالف هستند اگر هم مشکلی ندارند پس چرا با نمایش آن تا این حد مخالفت می کنند.

این کارگردان اظهار داشت: ما هزینه کردیم و فیلم ساختیم و حالا باید با این وضعیت روبه رو باشیم، حداقل روشن به من بگویند که کجای این فیلم مشکل دارد، یک فیلم در این شرایط ساخته شده و درجشنواره های جهانی هم شرکت کرده و جایزه جهانی گرفته است اما در جشنواره خودمان دچار این وضعیت می شود. من متاسفم که با این شیوه مدیریت ما هیچ وقت خطوط قرمز را نخواهیم شناخت و نمی دانیم سمت چه موضوعاتی می شود رفت و سمت چه موضوعاتی نمی شود، فیلمی ساخته می شود و به همین راحتی جلوی پخش آن گرفته می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: من تمام تلاشم را کردم که فیلم در اینجا برای اهالی جدی و حرفه ای سینما و اهالی رسانه نمایش داده شود اما نشد به هرحال فیلم نمایش های خود را در نقاط دیگر دارد و من درصددم فیلم بعدی خود را شروع کنم ولی همه این تلخی با گروه ما ماند. خوشحالیم که صف های طولانی برای فیلم ما تشکیل شد و این ها پیام روشن نسلی است که فیلم متفاوت می خواهد مدیران به سرعت می روند ولی ما خواهیم ماند و این فیلم ها هم می مانند و امسال نه سال دیگر نمایش داده می شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمایل دارد فیلم در سالن هایی غیر از سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد نمایش داده شود یا خیر، گفت:  البته ترجیح می دهم فیلم در سالن اصلی و با یک کیفیت خوب نمایش داده شود ولی با این اوضاع حاضرم فیلمم در سالن های پایین و با هر تدبیری که مدیران جشنواره بیندیشند برای اهالی رسانه و نویسندگان و منتقدان سینما نمایش داده شود و دوست دارم بازخورد نمایش این فیلم برای اهالی جدی سینما را از نزدیک بشنوم.   

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.