جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶

گزارش نشست «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»/

کریمی: بشارت آن چیزی است که آدم ها به آن نیاز دارند

 نشست فیلم « بشارت به یک شهروند هزاره سوم» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس- گروه سینما/ محمد هادی كریمی گفت: تمام تلاشمان بر آن بود موضوعی كه در سینما جای خالی آن بسیار احساس می شد را با فرم و لحنی جدید تولید كنیم. در واقع بشارت آن چیزی است که آدم ها به آن نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست فیلم سینمایی «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» با حضور محمدهادی کریمی؛ کارگردان، علی لدنی؛ تهیه کننده، نیکی کریمی و هنگامه قاضیانی؛ بازیگران، ابراهیم غفوری؛ فیلمبردار پس از نمایش فیلم در برج میلاد برگزار شد.

 

در ابتدای این نشت محمد هادی كریمی با بیان اینكه بشارت فیلمی است برای مخاطب سینما در سال 91 گفت: تمام تلاشمان بر آن بود موضوعی كه در سینما جای خالی آن بسیار احساس می شد را با فرم و لحنی جدید تولید كنیم. در واقع بشارت آن چیزی است که آدم ها به آن نیاز دارند. در این فیلم در دل تلخی ها زندگی را می بینیم و کسی را که هنوز ایمان دارد.

 

وی در خصوص پیام فیلم افزود: پیام فیلم بشارت امید بود؛ در فیلم عنوان می شود كه علامت مشترك میان همه مردم دنیا یاس و افسردگیست كه توسط مینو معلم فیلم بر روی تخته سیاه كشیده میشود. این فیلم دارای درامی شخصیت محور است نه پلیسی یا اجتماعی.

 

وی «بشارت به شهروند هزاره سوم» را فیلم تلخی خواند و در خصوص تیتراژ طولانی فیلم افزود: این تیتراژآگاهانه انتخاب شده و جز در سالن مطبوعات در هیچ جایی مورد اعتراض واقع نشد و شاید این به دلیل بی حوصله بودن و خستگی خبرنگاران است.

 

در ادامه این نشست علی لدنی؛ تهیه كننده این فیلم افزود: ادبیات دینی در جشنواره فجر كمتر مورد توجه قرار گرفته و امیدوارم این فیلم بتواند این موضوع را در جشنواره نشان دهد.

 

وی بودجه این فیلم را 600 میلیون تومان عنوان كرد و گفت: تمام كارهایی كه برای ساخت فیلم انجام داده ام به جشنواره راه پیدا كرده و تمام كارهای كارهای من رنگ و بوی معناگرایی دارند.

 

در ادامه هنگامه قاضیانی درباره بازی در این فیلم گفت: حضور نیكی كریمی در این فیلم بسیار برایم شادی آور بود و ایشان در تمام لحظه ها مشوق و پشتگرمی من بودند و حضور در كنار ایشان بسیار برای من افتخار آمیز بود.

 

نیكی كریمی بازیگر دیگر این فیلم با اشاره به اینكه محمدهادی كریمی را سالهاست می شناسم، افزود: كارهای قبلی ایشان را دوست داشتم و با خواندن فیلمنامه به نقش علاقه مند شدم. موضوع شرط اول پذیرشم نیست بلكه كارگردان برایم اهمیت بالاتری دارد.

 

كریمی در پاسخ به این سوال كه چرا كم كار شده است افزود: فیلمنامه جالبی نخوانده ام وامیدوارم سناریوی خوب نوشته شود تا بتوانم بازی كنم و فیلمنامه زیبا به دستم برسد كار می كنم.

 

در این نشست انتقادات بسیاری از سوی محمدهادی کریمی و هنگامه قاضیانی درباره رفتار تماشاگران هنگام تماشای این فیلم در برج میلاد مطرح شد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.