یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۹

گزارش نشست فیلم «جیب بر خیابان جنوبی»/

اسعدی: علاقه‌ ندارم توضیحی به فیلم سنجاق کنم/ دادخواه: بودجه فیلم 700 میلیون تومان بود

نشست فیلم « جیب برخیابان جنوبی» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس- گروه سینما/ سیاوش اسعدی گفت: از دوران کودکی به دنبال پیام فیلم ها نبودم. در فیلم های خودم هم علاقه ای ندارم توضیحی به فیلم سنجاق کنم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست فیلم سینمایی «جیب بر خیابان جنوبی» با حضور سیاوش اسعدی؛ کارگردان، علی سرتیپی و حسن دادخواه؛ تهیه کننده، علیرضا برازنده؛ مدیر فیلمبرداری، پیمان یزدانیان؛ آهنگساز، مصطفی زمانی و نورا هاشمی؛ بازیگران فیلم بعدازظهر روز جمعه -20 بهمن ماه- در سالن برج میلاد برگزار شد.

 

سیاوش اسعدی در این نشست با اشاره به کیفیت نامطلوب سالن نمایش فیلم برج میلاد گفت: به خاطر کیفیت نامطلوب تصویر و نبود جای مناسب برای خبرنگاران و پر شدن صندلی ها با حضور افراد غیر رسانه ای عذرخواهی می کنم. من در واقع فیلم دیگری را روی پرده این سینما دیدم چرا که تصویر بسیار روشن بود.

 

وی درباره چگونگی شکل گیری فیلمنامه توضیح داد: بعد از فیلم «حوالی اتوبان» چند فیلمنامه با حمید نعمت الله برای پروانه ساخت ارسال کردیم که با هیچ کدام موافقت نشد تا این که به این فیلمنامه رسیدم. من همواره تلاش می کنم قصه را به درستی روایت کنم و این فیلم به فرم، فضا و سلیقه من در فضایی که هر قصه ای را نمی توان بیان کرد، تاحدودی نزدیک است.

 

اسعدی در پاسخ به پرسشی در مورد پیام فیلمش خاطرنشان کرد: از دوران کودکی به دنبال پیام فیلم ها نبودم در فیلم های خودم هم علاقه ای ندارم توضیحی به فیلم سنجاق کنم.

 

در ادامه علی سرتیپی با ابراز خرسندی از دیده شدن فیلم پس از دو سال گفت: «جیب بر خیابان جنوبی» با شرایط کاری من در طی این سال ها تفاوت دارد. سینمایی که من در طی سابقه کاری ام به آن پرداخته ام سینمای برند و گیشه ای است اما به اصرار سیاوش اسعدی تهیه این فیلم را پذیرفتم هر چند که احساس می کنم این فیلم گیشه موفقی هم داشته باشد. در واقع ساخت این فیلم خمس کارهای قبلی ام بود که باید پرداخت می کردم.

 

وی افزود: با توجه به سابقه ای که در ساخت فیلم دارم فکر نمی کردم ساخت این فیلم تا این اندازه سخت باشد. فیلمی پرلوکیشن که باید در زمان کوتاه زمستان ساخته می شد و حساسیت های کارگردان آن را سخت تر کرده بود. فکر می کردم با 50 جلسه فیلمبرداری تمام شود اما این گونه نشد و مجبور شدیم فیلم را متوقف کنیم و باقی فیلم را در تابستان فیلمبرداری کنیم.

 

تهیه کننده فیلم «پل چوبی» با اشاره به سختی های فیلمبرداری در تابستان یادآور شد: باید همه لوکیشن ها متناسب با فصل زمستان فیلمبرداری می شد به همین دلیل همه بازیگران و حتی افرادی که در مترو بودند باید در گرمای تابستان لباس های زمستانی تن می کردند.

 

حسن دادخواه هم درباره هزینه فیلم اظهار کرد: هزینه فیلم 700 میلیون تومان بوده است.

 

سپس مصطفی زمانی درباره نقشش در این فیلم گفت: من باید برای بازی در این فیلم 17 کیلو وزن کم می کردم به همین خاطر از حمید سوریان و آرش میراسماعیلی کمک گرفتم تا بتوانم در زمانی اندک به وزن دلخواه برسم. در میان وقفه ای که هنگام فیلمبرداری فیلم رخ داد برای بازی در فیلم «برلین منفی 7» رفتم اما به دلیل حساسیت های آقای اسعدی ناچار بودم به صورتم و سیبیل هایم دست نزنم به همین خاطر گریمم در دو فیلم کمی مشابه است و در واقع عوامل «برلین منفی 7» با من راه آمدند و باید از آن ها تشکر کنم.

 

 

وی در ادامه با اشاره به لحن هایی در بازی به کار برده است، توضیح داد: دو لحن در «جیب بر خیابان جنوبی» وجود دارد. یک لحن در نگاه به طبقه ای از جنس خودش وجود دارد که از نظر مالی ضعیف است و به جیب بری روی آورده است. در همین لحن است که به مرور لبخند هم اضافه می شود. در لحن دوم در مقابل آدم هایی همچون صاحبخانه شکل می گیرد که لحنی با تحکم است.

 

نورا هاشمی هم در مورد بازی در فیلم گفت: آقای اسعدی از بازی من در «حوالی اتوبان» راضی بودند و به همین دلیل در فیلم از من خواستند تا در این فیلم هم حضور داشته باشم. تنها ایشان من را باور کردند به همین دلیل نسبت ها اهمیت دارد.

 

پیمان یزدانیان هم درباره موسیقی فیلم توضیح داد: مخالف حرکت کردن موسیقی در اتفاقات فیلم، نیاز به جرأت کارگردان دارد البته موسیقی اکشن برای سکانس های مربوط به فرار مناسب نیست چرا که ما را از نقش اصلی موسیقی که ابراز رابطه عاشقانه است دور می کند. من معمولا از موسیقی کم استفاده می کنم اما این فیلم می طلبید که آهنگ بیشتری داشته باشد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.