شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۲

نشست پرسش و پاسخ «زیباتر از زندگی»/

برای نگارش فیلمنامه به خاطرات شهید علم الهدی رجوع کردم

زیباتر از زندگی*

سینماپرس-گروه سینما/ انیسیه شاه حسینی گفت: برای نگارش فیلمنامه این فیلم به خاطرات شهید علم الهدی رجوع کردم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» به کارگردانی انسیه شاه حسینی با حضور این کارگردان، سید سعید سید زاده تهیه کننده، حامد کمیلی بازیگر، محسن روزبهانی جلوه های ویژه و محمودرضا موسی نژاد صداگذار برگزار شد.

 

در ابتدای نشست، انسیه شاه حسینی گفت: به تمام کسانی که در سینما فعالیت می کنند، پیشنهاد می کنم که بروند دنبال سوژه هایی که هم در این دنیا و هم در آخرت برای آنها ماندگار باشد، که البته پرداختن به شهدا یکی از مهمترین سوژه هایی است که می توان به آن پرداخت. شهید علم الهدی از شهیدانی بود که می توان آن را چند وجهی دانست. نوشتن فیلمنامه برای چنین شهیدی کار سختی نبود و تنها باید به خاطرات وی رجوع می کردم.

 

سیدزاده تهیه کننده این فیلم اظهار داشت: برای ساخت این فیلم انگیزه های زیادی داشتم، برای تغییر سلیقه مردم باید زمان زیادی را صرف کنیم تا مردم سلیقه اصلی خود را پیدا کنند. طی سال ها فعالیت خود تلاش کردم تا نمونه هایی را برای فیلمسازی پیدا کنم که بتواند با مردم حرف بزند. فیلم هایی از نوع «زیباتر از زندگی» کانون گرم خانواده را با سینما آشتی می دهد.

 

شاه حسینی نیز ابراز داشت: برای انتخاب بازیگر نقش شهید به دنبال چهره ای ناشناس بودم و از همان ابتدای نگارش فیلمنامه جستجوی خود را آغاز کردم، اما هرچه می گشتم، کمتر پیدا می کردم. اما در نهایت تصمیم گرفتم از حامد کمیلی برای این نقش استفاده کنم. زمانی که اولین گریم کمیلی را دیدم به این نتیجه رسیدم که وی بهترین انتخاب برای این نقش بود. کمیلی بازیگر باهوشی است. وقتی برای اولین بار فیلم را به صورت کامل شده دیدم، متوجه شدم که بازی وی چه ظرافت های عمیقی را دنبال می کند.

 

حامد کمیلی بازیگر نقش شهید «حسین علم الهدی» گفت: دوست داشتم خودم را درگیر نقشی جدید در سینما کنم و یک تجربه جدید در پرونده کاری خود داشته باشم که ثمره آن فیلم «زیباتر از زندگی» بود. البته ابتدا چندان تمایلی به بازی در این نقش نداشتم آن هم به این خاطر بود که نسبت به توانایی خود برای بازی در این فیلم شک داشتم. بعد از خواندن فیلمنامه به این نتیجه رسیدم که داستان کاملا بر اساس مستندات بوده است. من تمام تلاش خود را کردم تا در این فیلم حفظ حرمت شهید را داشته باشم. یکی از عجیب ترین سکانس هایی که در این فیلم تجره کردم، سکانس شهادت بود که تاثیر بسیاری بر روی من داشت.

 

موسی نژاد صداگذار این فیلم سینمایی ابراز داشت: فیلم های جنگی صداگذاری متفاوتی داشته و به یک شناخت کلی نسبت به این نوع از سینما نیاز دارد تا بتوان فضا سازی متفاوتی را انجام داد. براساس تجربیاتی که در سینما داشتم کارهای جنگی را نسبت به کارهای تجاری بیشتر دوست دارم.

 

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.