سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰

عروج ملكوتي مصطفي تيموري هنرمند جانباز سينماي دفاع مقدس

مصطفی تیموری

سینما پرس-گروه سینما/ مصطفي تيموري از سينماگران و هنرمندان جانباز دفاع مقدس روز گذشته دار فاني را وداع گفت.

به گزارش سینما پرس، تيموري؛ از فعالان حوزه سينماي دفاع مقدس بود كه در جشنواره هاي مختلف بين المللي از جمله: جشنواره های فیلم کوثر، پلیس، مقاومت و سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر همكاري و مسئوليت داشته است.

 

برادر جانباز و هنرمندعرصه دفاع مقدس مصطفی تیموری که در نوجوانی با حضور در فعالیت های انقلابی به مبارزه پرداخت و با شروع جنگ تحمیلی درکنار برادرش که از همرزمان محسن چریک بود به دفاع از کشور پرداخت تا درعملیات بیت المقدس به درجه جانبازی نایل گردید، وي پس ازجانبازی تا پایان جنگ با حضور در ستاد پشتیبانی جبهه با شور و شوق به منظور حمایت از رزمندگان در عملیات های مختلف حضور یافت.

 

مصطفی تیموری

 

شادروان «تيموري» با پایان یافتن جنگ به عرصه فرهنگ و هنر دفاع مقدس به ویژه سینمای دفاع مقدس روی آورد  و با سمت دستیاری تولید در ده ها پروژه سينمايي و سريال از جمله: فیلم های سینمایی« نوروز»/ سید رحیم حسینی، « پرنده بازکوچک»/ رهبرقنبری، « قارچ سمی» / مرحوم رسول ملاقلی پور و« کارناوال مرگ»/ حبیب ا... کاسه ساز وسریال های آشیانه سیمرغ (شیخ بهایی)، گل های آبی، هوش سیاه و .... همكاري داشت. او، همچنين،  با ایفای نقش در فیلم های تلویزیونی«رویای شیرین»/ سید جواد حسینی، سریال «گل های آبی» جواد کاسه سازو .... در عرصه بازیگری را یافت.

 

وی علیرغم جراحات ناشی از جنگ با روحیه وصف ناپذیر به عضوی فعال وپویا  در ستاد برگزاری جشنواره های فیلم کوثر، پلیس، مقاومت و سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجردر آمد و با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در هفته دفاع مقدس،  بخاطرمشکلات ریوی در بیمارستان بقیه ا... بستری شد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.