چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶

تجلیل ازعوامل فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها»/

خوراکیان: اسکار ارزش های هنری خود را هم از دست داده است

خوراکیانپپپف عبدی پور و ضیاء در مراسم تقدیر از فیلم تنهای تنهای تنها

سینما پرس-گروه سینما/ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم اکران خصوصی و تجلیل از عوامل فیلم سینمایی«تنهای تنهای تنها» در سینما آزادی تهران اظهار داشت: ارزش های محتوایی و هنری اسکار زیر چکمه سلطه جویان خرد شده است.

به گزارش سینما پرس، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان در این مراسم با انتقاد از شرایط حاکم بر اسکار، جوایز آن را کاملا سیاسی دانست و گفت: در ارتباط با جایزه اسکار دیگر تنها بحث شکست محتوا در میان نیست بلکه ارزش‌های هنری اسکار نیز زیر چکمه سلطه‌جویان خرد شده است.

 

وی در ادامه افزود: در چنین شرایطی اگر به سینمای ایران توجه بیشتری داشته باشیم و بتوانیم به افرادی که در خلق آثار هنری فعال هستند و مدیران هنری فعال در کشور کمک کنیم چه بسا بتوانیم شاهد موفقیت‌های روزافزونی در عرصه سینما و هنرمان در دنیا باشیم.

 

خوراکیان با تأکید بر اینکه همه عوامل فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» شایسته تقدیر هستند، گفت: قصد دخالت در نظرات کارشناسی هیئت داوران سی و یکمین جشنواره فیلم فجر را ندارم ولی سیمرغ های تحسین مردم بر دوش این فیلم نشسته و این تقدیرها همچنان ادامه خواهد داشت.

 

وی در ارتباط با امتیازات این فیلم سینمایی برای برگزیده شدن، گفت:  فهم درست از شرایط حاکم بر جهان و فهم صورت‌مسئله‌های پیش ‌روی کشور و جامعه، داشتن انگیزه بالا برای انتقال پیام فیلم توسط عوامل آن و تلاش هنرمندانه به‌دور از حاشیه و مصلحت‌اندیشی از عوامل موفقیت این فیلم هستند.

 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: توجه به این عوامل در شرایط امروز سینمای ما اهمیت این اثر را چند برابر می کند. توجه به آثاری چون «تنهای تنهای تنها» به ما کمک می کند که از ظرفیت‌های سینما برای بسیاری موارد از جمله بیان ارزش‌هایمان، رفع مظلومیت‌هایمان در دنیا و بسیاری از حقوق ارزشمندی که به آن اعتقاد داریم استفاده کنیم و صدایمان را به گوش دنیا برسانیم.

 

در این مراسم از احسان عبدی پور کارگردان، ادریس عبدی پور تهیه کننده و میثم فرهومند بازیگر نوجوان نقش اول فیلم تقدیر شد.

 

کارگردان فیلم تحسین شده «تنهای تنهای تنها» نیز در این مراسم گفت: از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سپاسگزاریم که اگر چه این فیلم به طور مستقیم درباره تهران و زندگی شهری و شاید در اهداف از پیش تعیین شده شان نبود اما از ما حمایت کردند و این نشان دهنده نگاه ارزشمدار و هنرمندانه به موضوع سینما است.

 

این فیلم داستان پسری است که در روستای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر (هلیله) با یک پسر روسی از خانواده مهندسان نیروگاه دوست می‌شود و اتفاقات جدیدی رقم می‌خورد. این فیلم غرور ملی و روحیه صلح طلبی ایرانیان را نشان می‌دهد.

 

فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» تولید صدا و سیمای مرکز بوشهر و برنده 11 جایزه از سوی هیئت داوران بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شده است.

 

آیین تجلیل از عوامل فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» شب گذشته از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سینما آزادی تهران برگزار شد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.