جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱

عزيزي، خمسه و معتمدآريا به تماشاي «شهسوار و شاهزاده» نشستند

مریم معترف در نمایش شهسوار و شاهزاده

سینما پرس-گروه هفت هنر/ دکتر محمود عزيزي، عليرضا خمسه و فاطمه معتمدآريا از جمله هنرمنداني بودند که طي دو روز گذشته به تماشاي نمايش «شهسوار و شاهزاده» نشستند.

به گزارش سینما پرس، اين هنرمندان ضمن ابراز خرسندي از اجراي اين نمايش، آن را يکي از آثار خوب اين روزهاي تئاتر کشورمان ارزيابي کردند.

 

«شهسوار و شاهزاده» نوشته زوراير خالاپيان، نويسنده ارمني است که به کارگرداني مريم معترف ساعت 19:30    در سالن اصلي تالار مولوي اجرا مي‌شود.  اجراي اين نمايش از اواسط بهمن آغاز شده و تا آواخر اسفند ادامه دارد.

 

«شهسوار و شاهزاده» با نگاهي طنز آلود، دن‌کيشوت را به ملاقات هملت مي‌برد و قصه‌اي کمدي - تراژدي از رويارويي اين دو شخصيت شناخته شده ادبيات نمايشي جهان را روايت مي‌کند. در اين نمايش پهلوانی که در توهم یاری مظلومان و مبارزه با ظلم و ستم است در سفری به جستجوی برپایی عدالت ساختگی‌اش مي‌رود و شاهزاده او را به دربار دعوت می‌کند. شهسوار با شاهي آشنا مي‌شود که برادر خود را کشته و با بیوه‌ او ازدواج کرده و آدمکش و خائن است...

 

افشين زارعي، اسماعيل بختياري، رضا امامي، حميد معدن‌کن، حسن محمدي، رضا علوي، شهرام‌ خان‌پور، مهدي رحيمي، شراره پورخراساني و مريم معترف از جمله بازيگران اين نمايش هستند.

 

طراحي صحنه «شهسوار و شاهزاده» را مجيد فشخامي و طراحي لباس را شهرزاد شفيعي برعهده داشته‌اند. شراره پورخراساني و هاد کاظمي به عنوان دستيار کارگردان با اجراي اين نمايش همکاري دارند. پوستر «شهسوار و شاهزاده» توسط مرتضي اتابکي طراحي شده، طراحي نور آن را هادي کاظمي برعهده داشده و موسيقي آن را سجاد کياني براي اجراي زنده، آماده کرده است.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.