جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹

سپند امیرسلیمانی عنوان کرد:

خنداندن ایرانی سخت ترین کار دنیاست/ ناقص بودن فیلمنامه به اتفاقی روتین تبدیل شده

سپند امیرسلیمانی در نشست انتظارات متقابل سینما و رسانه در سرای روزنامه نگاران

سینماپرس-گروه تلویزیون/ سپندامیرسلیمانی بازیگر نقش ناصر در طنز تلویزیونی «خروس» گفت: تولیدات طنز در تلویزیون روز به روز کمتر می شود و تلویزیون نیز باید نسبت به تولید این آثار توجه بیشتری نشان دهد زیرا کار سختی است، علی الخصوص که خنداندن ایرانی سخت ترین کار دنیاست.

سپندامیرسلیمانی بازیگر نقش ناصر در سریال «خروس» درگفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس درخصوص نقشش بیان کرد: من در این سریال نقش یک مامور قلابی را بازی می کنم که آدم ساده ای است و همه نیز اشتباهاتشان را گردن او می اندازند و در طول سریال ناصر مجبور است که خودش را ثابت کند.

 

امیرسلیمانی درخصوص نقشش ناصر بیان کرد: کاراکتر من در سریال «خروس» ناصر است و در همان ابتدا کاری می کند که قلب پدر خانواده درد می گیرد و وی را به بیمارستان می برد،از قضا بیمارستانی که وی پدرش را می برد خصوصی است و ۳۰ میلیون هزینه آن می شود که پول پرداخت آن را ندارند اعضای خانواده این مشکل را از چشم وی می بینند در حالیکه ناصر قصد نجات جان پدرش را داشته و در آن شرایط نمی دانسته اینطور خواهد شد.با اینکه دختر این خانواده که نقش آن را مهسا کریم زاده ایفا می کند همسر ناصر است وی را تهدید می کنند که اگر بخواهد همسرش را ببیند برخی کارها را انجام دهد و از انجام برخی دیگر خودداری کند. در کل از نظر من شخصیت ناصر مظلوم و ساده است.

 

دوست ندارم نقش های مشابه را ایفا کنم

 

این بازیگر سینما و تلویزیون  در خصوص تفاوت نقش ناصر با سایر نقش های دیگرش اظهار داشت: من ایفای نقش شخصیت ساده را قبلا در «مسیر انحرافی» بر عهده داشتم اما آن شخصیت از فرط سادگی ابله بود اما شخصیت ناصر ساده است، به طور کلی خود من خیلی دوست ندارم که نقش های مشابه به هم را ایفا کنم.

 

جواد رضویان در سریال خروس

 

امیرسلیمانی در خصوص تجربه کار با آقاخانی اظهار داشت: ما از زمان سریال «من یک مستاجرم» حدود ۱۰ سال پیش باهم دوست هستیم ولی در مقام کارگردان بعد از سریال «خوش نشین ها»، «خروس» دومین تجربه همکاری ماست. کار کردن کنار آقاخانی حس و انرژی خوبی به من می دهد به طوری که هرشب در خانه تمام اتفاقاتی که آن روز در کنار او داشته ام را برای همسرم تعریف می کنم.

 

وی در خصوص وجود فیلم نامه های ناقض در ابتدای شروع پروژه ها توضیح داد: به نظرم ناقص بودن فیلم نامه به اتفاقی روتین تبدیل شده و دیگر با فیلم نامه کامل نمی توان کار کرد و اغلب اوقات نیز این اتفاق برای کارهای مناسبتی همچون عید نوروز و ماه رمضان می افتد در حالیکه این دو مناسبت هر سال وجود دارد و به صورتی نیست که یکسال باشد سال بعد منتفی شود بنابراین می توان به راحتی و با وقت مناسب برای آن برنامه ریزی کرد و برنامه های خوبی را برای آن آماده کرد.

 

خروس

 

کامل بودن فیلم نامه بازی ها را بهتر می کند

 

امیرسلیمانی ادامه داد: اگر فیلم نامه آماده باشد خیلی برای بازیگر خوب است که بداند در دوقسمت آینده چه اتفاقی قرار است رخ دهد، این در خوب بودن بازی وی تأثیر دارد. به عنوان مثال «مسیرانحرافی» با سه قسمت خیلی خوب شروع شد اما ناگهان نویسنده تغییر کرد و در یک سریال کوتاه ۱۳ قسمتی تا نویسنده بخواهد بر فضای داستان مسلط شود 13 قسمت تمام شده است.

 

این بازیگر تلویزیون در خصوص تفاوت طنز با سایر تولیدات تلویزیون بیان کرد: کار کمدی انگار بقیه جزییاتش هم نباید جدی باشد برای سریال «خروس» آقاخانی در جریان کامل فیلم نامه هست و ما را راهنمایی می کند که قرار است در آینده چه اتفاق برای این شخصیت بیفتد.

 

حمید لولایی و یوسف تیموری در سریال خروس

 

وی در خصوص روی آوردن طنز پردازان به سینمای خانگی افزود: من  که به عنوان بازیگر در تلویزیون کار می کنم باید احساس کنم مدیر بالای سر من کار من را می بیند اگر ببینم به آن بها نمیدهند و یا جدی نمی گیرد به جای دیگری می روم ضمن اینکه من معتقدم در طولانی مدت حمایتی که در این گونه ها رسانه هاست کم میشود و مثل عرقی است که زود تب می کند.

 

ایرانی ها به سختی می خندند

 

امیر سلیمانی یادآور شد: تولیدات طنز در تلویزیون روز به روز کمتر می شود در حالیکه به نظرم خنده مهمترین بخش زندگی انسان در هر جای جهان است خود من لبخندم به صورت اتومات است و ناخودآگاه می خندم. باید در تلویزیون توجه بیشتری به کار طنز شود زیرا کار سختی است، علی الخصوص که خنداندن ایرانی سخت ترین کار دنیاست، ایرانی ها به سختی می خندند و یا موقعی که بخواهند بخندند هم خودشون را کنترل می کنند.

 

وی که این روزها  نیز ایفاگر نقش امیراسدالله اعلم در سریال «معمای شاه» نیز هست، در این خصوص بیان کرد: فعالیت همزمان در یک سریال طنز و یک سریال بسیار جدی و تاریخی کار سختی است باید تلاش کرد خودت را با ژانر هر کدام تطابق دهی. به عنوان مثال وقتی من از سر فیلم برداری «معمای شاه» به فیلم برداری «خروس» می آیم باید در فاصله ای خودم را به فضای خندیدن نزدیک کنم تا به کارم لطمه ای وارد نشود.

 

سعید آقاخانی در پشت صحنه سریال خروس

 

مجموعه تلویزیونی «خروس» به تهیه‌کنندگی علیرضا ابراهیمی دلیجانی و کارگردانی سعید آقاخانی برای پخش در ماه مبارک رمضان سال 92 در شبکه دو سیما در حال تولید است.

 

این سریال در ژانر کمدی ساخته می‌شود و حمید لولایی، جواد رضویان، یوسف تیموری، اکبر اکبری مبارکه، مرضیه صدرایی، سپند امیر سلیمانی، مهسا کریم زاده، ملیکا شریفی نیا، دانیال معصومی، سیروس میمنت، بهشاد شریفی، حمید لیقوانی، کریم قربانی، عاطفه قربانی، عزت الله مهر آوران، بیتا خردمند، اصغر حیدری، سادیا جلالی پور، ابراهیم شفیعی، داوود مقدادی و علیرضا درویش در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

«خروس» روایت جالبی از زندگی پدری است که دچار مشکل غیرمنتظره‌ای می‌شود. این مشکل خانواده را به تکاپو می‌اندازد و پسر خانواده با همفکری دوستانش تلاش می‌کند تا چاره‌ای برای رفع این مشکل بیاندیشند. در نقشه بچه‌ها، مغز متفکر یک خروس است.

 

فیلمنامه این سریال به قلم مصطفی کیایی نگارش شده و امیر معقولی و فرشید احمدی تصویربرداری و صدا برداری این پروژه را بر عهده دارند.

 

علیرضا نجف زاده مجری طرح، زهره سیه پوش طراح گریم، قاسم ترکاشوند طراح صحنه و لباس، ایمان غیرتمند برنامه ریز، محمود مقدسی جانشین تولید، مصطفی تنابنده دستیار یک کارگردان، امین عابدی تدوینگر، رضا خسروی آهنگساز، مهدی رجبی مدیر تدارکات، ساناز بصیر و رضا امیرنیا دستیار کارگردان، بیتا ارسطویی منشی صحنه، علی حمدخدا تصویر بردار پشت صحنه، سعید غلامی مدیر صحنه، میلاد صفری، فرشید عباسی عکاس و مرتضی سالخورده، فرامرز کاکی خدمات اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ع.ت/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.