شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶

اعلام برنامه های نوروز92 شبکه های مختلف سیما/

شبکه نمایش 109 فیلم سینمایی نمایش می دهد /«همه خانواده من» سریال نوروزی شبکه سه شد

دارابی

سینماپرس-گروه تلویزیون: معاون سیما در نشستی خبری با اهالی رسانه، ویزه برنامه ها و سریال های نوروزی سال 92 را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، علی دارابی معاون سیما در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح فعالیت ها و ویژه برنامه های نوروزی شبکه های مختلف سیما بیان کرد: برنامه های نوروزی باید چهار ویژگی شاد بودن، دنبال کرد همدلی و وحدت ملی، آموزنده بودن و معرفی دستاوردهای علمی و پیشرفت های کشور در سالی که گذشت را داشته باشند.

 

وی افزود: به رغم گسترش شبکه های مختلف در سازمان صداوسیما تلاش کردیم برنامه های متفاوت و مختلفی متناسب با همه سلیقه ها و سنین را برای ایام نوروز در نظر بگیریم.

 

معاون سیما اظهار داشت: در برنامه های نوروزی تلاشمان بر این بوده است که روح نوروزی و شابودن بر تمام تولیداتمان حاکم باشد، برخی از شبکه های سیما همچون شبکه دو ویژه برنامه های نوروزی خودش از جمله سریال «مثل من مثل تو» را شروع کرده است. بقیه شبکه ها نیز از 26 ویژه برنامه های نوروزی خود را شروع می کنند که تا 16 فروردین نیز ادامه دارد.

 

 دارابی با اشاره به ویزه برنامه های سال تحویل بیان کرد: شبکه های  یک، دو، سه، تهران،جام جم و آموزش به طور ویژه برنامه شب سال تحویل را دارند.مابقی شبکه ها از چهارشنبه ویژه برنامه نوروزی خود را آغاز می کنند.

معاون سیما در خصوص مجریان ویژه برنامه های سال تحویل بیان کرد:در چند سال اخیر سیاست سازمان صداوسیما بر این بوده است که از مجریان برنامه هایش برای اجراهای سال تحویل استفاده کند و بر همین اساس امسال نیز این اتفاق خواهد افتاد.

دارابی اعلام کرد: برای نخستین بار پخش زنده تلاوت قاریان برجسته و ممتاز کشور را به صورت زنده خواهیم داشت و اذان این ایام نیز به صورت زنده بر روی آنتن خواهد رفت. همچنین پوشش برنامه راهیان نور و ارتباط با اماکن متبرکه در روزهای ابتدایی سال نو نیز از برنامه ریزی های انجام شده در حوزه معاونت سیماست.

 

وی ادامه داد: 5 فروردین که سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است نیز ما ویژه برنامه های مرتبط با آن را پخش خواهیم کرد و برای افرادی که در این سال فوت کردند همچون آیت الله خوشوقت و تهرانی نیز برنامه خاصی را در نظر گرفتیم.

 

دارابی با اشاره به پخش مستندهای منحصر به فرد در ایام نوروز اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز بیش از 60 مستند پخش خواد شد که به عنوان مثال می توان به مستند «آفریقا» و «ایرانگرد» اشاره کرد.

 

معاون سیما در خصوص برنامه های معارفی شبکه های مختلف سیما بیان کرد: برنامه های معارفی همچون «سمت خدا»، «تا نیایش»و«آفتاب شرقی» طبق روال گذشته در ایام نوروز نیز پخش خواهد شد اما به دلیل این که اکثر کارشناسان معارفی ما نیز در سفر به سر می برند در حال حاضر در حال ضبط برنامه هستند.

 

حضور 400 چهره در شبکه های مختلف تلویزیون در ویژه برنامه های سال نو

 

معاون سیمای سازمان صداوسیما بیان کرد: در شب و روز سال تحویل بیش از 400 نفر از هنرمندان، خوانندگان، بازیگران،ورزشکاران، چهره های ماندگار مذهبی و سیاسی، قاریان بین المللی، خانواده های شهدای هسته ای به عنوان مهمانان ویژه برنامه های نوروزی خواهند بود.

 

وی در تشریح برنامه های نوروزی شبکه یک بیان کرد: برنامه های شبکه یک سیما شامل «دیدنی های ایران»، «سین مثل سریال»، «نوروز در روستاها» و «مستند آفریقا» است که «سین مثل سریال» به نقد و ببرسی سریال های نوروزی سال گذشته خواهد پرداخت.

 

دارابی در خصوص برنامه های شبکه دو بیان کرد: این شبکه برنامه های«خانمی که شما باشید»، مسابقه «نشان برتر»، «فیتیله ای ها»، مینی سریال «تعطیلات دوست داشتنی» را در نظر گرفته است و همچنین «کلاه قرمزی» که هم اکنون در حال تولید است و امیدواریم به پخش نوروزی برسد.

 

وی در خصوص ویژه برنامه های شبکه سه بیان کرد: «خنده بازار»، «فوتبال خاطره انگیز» و مسابقه «کلید» برای زوج های جوان برای پخش از این شبکه برنامه ریزی شده است.

 

 دارابی در خصوص ویژه برنامه های شبکه چهار و تهران نیز اظهار داشت: شبکه چهار مستند «ایرانگرد» و «گفتگوی تنهایی» و «مسابقه سینمایی یک دو سه چهار» را برای پخش اماده کرده است و شبکه تهران نیز برنامه های «مستند5»، «قوی ترین مردان پایتخت»، «تماشاخانه» و «رنگین کمان» را آماده کرده است.

 

معاون سیما ادامه داد: شبکه قرآن و معارف برای هر روز صبح ساعت 6 تلاوت یک جزء از قرآن کریم را در نظر گرفته است همچنین فیلم تلویزیونی «قصه های خدا» که قرار است به صورت اپیزودیک پخش شود، مسابقه قرآنی «ملکوت سخن» و «پاسخ به شبهات دینی» نیز از برنامه های این شبکه است.

 

وی در خصوص ویژه برنامه های شبکه آموزش اظهار داشت: «مشاعره نوروزی»، برنامه موسیقیایی «دستان»، «رادیو هفت» را در نظر گرفته است علاوه بر اینکه از وزرای آموزش و پرورش از بعد از انقلاب تا کنون برای بحث در خصوص آموزش کشور در شبکه آموزش سیما گردهم می آیند.

 

دارابی بیان کرد: امسال نوروز 128 فیلم جدید برای پخش از شبکه های مختلف در نظر گرفته ایم که از میان اننها 12 عنوان متعلق به سینمای ایران، 38 عنوان درام، 9 عنوان کمدی و طنز، 2 عنوان ماجراجویی، 14 عنوان انیمیشن، 5 عنوان خانوادگی، 7 عنوان فانتزی و 7 عنوان حادثه ای است.

 

معاون سیما در خصوص فعالیت های شبکه های مجازی نیز عنوان کرد:شبکه مجازی فیلم سینمایی از 8 صبح تا ساعت 24 تدارک برای پخش فیلم های سینمایی های پخش شده از شبکه های مختلف سیما دیده است.

وی  در خصوص فعالیت های شبکه نمایش اعلام کرد: شبکه نمایش از 29تا 16 فروعدین 109 فیلم سینمایی خارجی و انیمیشن تدارک دیده است.شبکه سه سیما نیز با تولید11 فیلم تلویزیونی برای عید رکورد تولیدات تله فیلم را در ایام نوروز شکاند.

 

دارابی در اعلام سریال های تلویزیونی ویژه نوروز بیان کرد: سریال «پایتخت2» ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می شود، سریال 17 قسمتی «آب پریا» ساعت 21:30 از شبکه دو سیما، سریال «همه خانواده من» ساعت 23:15 از شبکه سه سیماست که بر اساس تصمیمات شبکه سریال «پژمان» در فرصت دیگری پخش خواهد شد چرا که «همه خانواده من» به فضای نوروز شباهت بیشتری دارد. شبکه تهران نیز سریال «هفت سین» را برای پخش در ساعت20:45  در نظر گرفته است همچنین شبکه چهار سیما سریال «هیچکاک» و «لئوناردو» را برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته است.

 

معاون سیما بیان کرد: دو سریال «پایتخت2» و «هفت سین» قرار است برای اولین بار از شبکه تماشا در ساعات 10 و 11 در ایام نوروز بازپخش شوند.

 

انتهای پیام/ع.ت - ب .ب 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.