یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

معاون سیما در پاسخ به رسانه ها:

برنامه ای برای واگذاری شبکه های صدا و سیما به نهادها و سازمان های دیگر نداریم

دارابی

سینماپرس-گروه تلویزیون/علی دارابی در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس در خصوص راه اندازی شبکه های کابلی گفت: این درخواست خیلی قبل تر مطرح شده و در حال بررسی است، در حال حاضر برنامه و سیاستی برای راه اندازی شبکه های کابلی نداریم.

 به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، علی دارابی در جلسه پرسش و پاسخ با اهالی رسانه در پاسخ به اهداف راه اندازی شبکه های گوناگون دیجیتال اظهار داشت: شبکه های دیجیتال در راستای تخصصی شدن مخاطبان و افزایش کیفیت موضوعی هر شبکه راه اندازی شده است به عنوان مثال از زمانی که شبکه پویا راه اندازی شده است اکثر خانواده ها به دلیل علاقه فراوان فرزندانشان به برنامه های این شبکه از دیدن سایر شبکه ها محروم شده اند و یا شبکه ورزش که با راه اندازی آن پخش زنده برخی مسابقات برای اولین بار برای مخاطبان صورت گرفت.

 

۲۰۱۵ با آنالوگ خداحافظی می کنیم

 

وی ادامه داد: تاکنون ما به دلیل مسائل فنی نتوانستیم امکانات دریافت شبکه های دیجیتال در تمامی شهرهای کشور فراهم کنیم اما باید ا تا سال ۲۰۱۵ باید با سیستم آنالوگ خداحافظی کنیم.

 

دارابی در پاسخ به خبرنگار دیگری در خصوص حواشی پیش آمده در مهمان های دعوت شده در ویژه برنامه های نوروزی سال گذشته و چگونگی برنامه ریزی برای عدم رخ دادن این اتفاق در نوروز ۹۲ پاسخ داد: شبکه های مختلف بر اساس ماموریت های مخصوص به خود مهمانانشان با آنها هماهنگی دارد و ما تلاش کردیم از همه اقشار در ویژه برنامه های نوروزی مهمان داشته باشیم.

 

دارابی خطاب به خبرنگاران: از میان شما داوطلب کاندیداتوری ریاست جمهوری نیست؟!

 

معاون سیما در پاسخ به سوال دیگری درخصوص برنامه های صداوسیما برای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: صداوسیما طرح خود را برای برنامه های انتخاباتی به وزارت کشور فرستاده است و در ستاد انتخابات سازمان جزئیات این برنامه ها مدون شده است که منتظریم هماهنگی های لازم در خصوص نحوه اجرای آن صورت گیرد شیب این برنامه ها بعد از فروردین است و اوح برنامه های انتخاباتی در اردیبهشت و خرداد است که سیما با دست پر به استقبال انتخابات خواهد رفت.خداروشکر تعداد افرادی که احساس تکلیف می کنند و قرار است کاندیدا شوند زیاد است و شاید در میان این جمع هم فردی کاندیدای انتخابات باشد، صداوسیما برای همه این افراد و نمایندگانشان برنامه خواهد داشت.

 

«قویترین مردان ایران» از سبک برنامه های ورزشی خارج شده بود

 

دارابی در خصوص تولید مجموعه «قویترین مردان پایتخت» در شبکه تهران به جای «قویترین مردان ایران» بیان کرد: «قویترین مردان ایران» دارای اشکالات فراوانی از لحاظ ورزشی بود و از سبک برنامه های ورزشی خارج شده بود، این گونه برنامه ها باید روحیه جوانمردی و فتوت را در جامعه افزایش دهند و برآیند آن موجب اعتلای ورزش کشور شود که در آن برنامه این اتفاق رخ نمی داد.

 

«هفت» بهتر از قبل شده

 

معاون سیما درپاسخ به این انتقاد که برنامه «هفت» بعد از رفتن فریدون جیرانی و با اجرای محمود گبرلو به حالت خنثی و بی حاشیه روی آورده است و در سال آینده نیز قرار است با همین رویه و تیم ادامه یابد، پاسخ داد: برنامه «هفت» که اکنون در حال پخش است نسبت به گذشته بهتر است اما تا نقطه مطلوب مورد نظر ما هنوز فاصله دارد. برنامه «هفت» صرفا نباید به اخبار فروش و تولیدات و رخدادها بپردازد بلکه باید به رشد و اعتلای سینمای کشور علی الخصوص سینمای دینی توجه کند.معاونت سیما نیز برای ادامه همکاری با گروه قبلی برای تمدید قرارداد عملکرد آنها را ارزیابی خواهد کرد.

 

سیاستی برای راه اندازی شبکه کابلی نداریم

 

دارابی در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس در خصوص اینکه برخی  سازمان ها در خواست راه اندازی شبکه های کابلی را داشته اند و آیا باتوجه به وضعیت مالی پیش آمده برای سازمان صداوسیما احتمال استقبال از این درخواست وجود دارد یا خیر؟ این درخواست از خیلی قبل تر مطرح شده و در حال بررسی است، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی این امکان به صورت انحصاری در اختیار سازمان صداوسیماست اما در حال حاضر برنامه و سیاستی برای راه اندازی شبکه های کابلی نداریم. در عرصه تکنولوژی هم اکنون ما فضای مجازی را راه اندازی کردیم.

 

پیامک های طنزی که برای قیمت خودرو و آجیل وجود دارد برای من هم می آید

 

وی در خصوص پخش مجموعه «کلاه قرمزی» در ایام نوروز اظهار داشت: شبکه دو تلاش خود را می‌کند تا مجموعه «کلاه قرمزی» به نوروز92 برسد و بر اساس گزارش‌های رسیده مطمئنا در جدول پخش قرار می‌گیرد، مشکلات اقتصادی بر سر این مجموعه و دیگر برنامه‌ها هست اما اختلاف‌نظرهاسی عوامل تولید و مسئولان شبکه قابل حل است. همه ما هم چه از طریق اخبار و یا چه از طریق پیامک های طنزی که در خصوص خودرو و آجیل برایمان می آید در جریان وضعیت اقتصادی هستیم.

«معمای شاه» بعد از «کلاه پهلوی» پخش می شود

 

دارابی در خصوص در خصوص سریال های که تولید آنها با مشگل بودجه مواجه شده وسریال های الف ویژه سال آینده بیان کرد: تا سال ۹۴ برای تولید سریال ها برنامه ریزی کرده ایم و روند آنها مشخص است، بسیاری از فیلم نامه ها در شورای فیلمنامه سیما در حال تدوین و نکارش است و امسال برای اولین سال است که دو سریال ماه رمضان سال آینده در حال تصویربرداری و آماده شدن است. سریال «معمای شاه» که هم اکنون در حال تصویربرداری است سریال الف ویژه بعدی خواهد بود که پس از «کلاه پهلوی» از شبکه یک پخش خواهد شد.

 

«سرزمین کهن» نیاز به اصلاحات دارد

 

وی ادامه داد: دو سریال «خواجه نصیرالدین طوسی» و «پوریای ولی» مراحل تحقیق و نگارش شان تمام شده و ادامه تولید را طی می‌کنند، برای شروع هرکدام از این دو سریال‌ به شکل ماهیانه، نیم میلیارد تومان بودجه نیاز است، سریال «سرزمین کهن» نیز فاز ۱ و ۲ آن اصلاحاتی دارد که باید صورت پذیرد بعد از انجام اصلاحات پس از تعطیلات نوروز وارد فاز ۳ خواهیم شد و احتمال اینکه پخش فاز ۱ و ۲ آن را سال آینده آغاز کنیم زیاد است.

 

شبکه های «ثریا»، «زیارت»، «کودک و نوجوان» و «فرهنگ و هنر» در راهند

 

معاون سیما در خصوص راه اندازی ده شبکه دیگر بیان کرد: اینکه ما گفته ایم ده شبکه دیگر راه می اندازیم به این معنی نیست که سال آینده این کار انجام می شود بلکه باید زیرساخت های آن فراهم شود. شبکه های «ثریا» در حوزه علم و فناوری، شبکه «زیارت» در حوزه توریستی، شبکه کودک و نوجوان، شبکه فرهنگ و هنر و ۳ تا ۵ شبکه در حوزه ورزش از جمله این شبکه ها خواهد بود.

 

گلایه دارابی به خبرنگاران: «خوبی ها را هم ببینید»

 

 معاون ضرغامی در امور سیما به انتقادات در خصوص تولید سریال‌های غیرخنثی و عدم ساخت سریال هایی مرتبط با موضوع بیداری اسلامی و سبک زندگی بیان کرد: در چند سال اخیر سریال های خوبی همچون «خاطرات مرد ناتمام»، «ارمغان تاریکی»، «یه تیکه زمین» و «یلدا» در زمینه محرم و دفاع مقدس ساخته شده است.در سه جلسه خبرگان رهبری صداوسیما گزارشی از عملکرد فعالیت هایش را ارائه داده است و من به برخی توصیه می کنم تنها به انتشار اخبار سیاه و کذب نپردازند و خوبی ها را نیز در نظر بگیرند.

 

حذف زبان فارسی از «آی فیلم» قطعی نشده است

 

دارابی درخصوص حذف زبان فارسی از شبکه آی فیلم بیان کرد: تصمیم گیری در این خصوص باید توسط سازمان صورت گیرد که هنوز به نتیجه نرسیده است، شبکه آی فیلم از لحاظ جذب مخاطب موفق عمل کرده است اما وظیفه و زسالت اصلی این شبکه متفاوت از این بوده است.

 

برخی از اسپانسرها گل درشت خودنمایی می کنند

 

علی دارابی ضمن انتقاد از گل درشت بودن استفاده از اسپانسر در برخی از برنامه ها اظهار داشت: نیمی از بودجه سازمان صداوسیما از طریق دولت تامین می شود که امسال از ۵۰ درصد از این سهم پرداخت نشده است و ما هزینه هایمان را از طریق همکاری با اسپانسرها و گرفتن آگهی های تبلیغاتی برطرف می کنیم.

 

هیچ اثری قبل از انجام پژوهش تولید نمی شود

 

معاون رئیس سازمان صداوسیما درخصوص ارزیابی سریال های مناسبتی بیان کرد:بخشی از کارهای مناسبتی را ما می توانیم کنترل کنیم که مربوط به برنامه ریزی برای به موقع آماده شدن آنهاست. اما متاسفانه ما در کشور از ضعف فیلم نامه رنج می بریم، فیلمنامه و داستان عنصر اصلی یک اثر است و افرادی که در بحث تولید فعالیت می کنند برای بحث پژوهش زمان کمتری می گذارند و ما به طور مشخص در این سال ها این اتفاق را اجباری کردیم که هیچ اثری بدون انجام پژوهش تولید نشود.

 

 

برای حضور مدیری و عطاران در تلویزیون مانعی وجود ندارد

 

معاون سیما درخصوص عدم حضور طنزپردازانی همچون مهران مدیری و رضا عطاران در تلویزیون بیان کرد: صداوسیما برای همکاری با افراد هیچ محدودیت و معذوریتی ندارد و این افراد خودشان خواستند که در فضاهای دیگری فعالیت کنند. من حتی با برخی از کارگردان ها که سال های پیش با تلویزیون همکاری می کردند و چندسالی از سیما دور بوده اند دیدار داشتم و آنها را به بازگشت دوباره سیما فراخواندم. برای سریال های الف ویژه هیچ کارگردان بزرگی در تلویزیون غایب نیست.سیاست های تلویزیون روشن و مکتوب است  و ما هدفی برای کارنکردن با فردی در پیش نداریم.

 

وی ادامه داد: برای من سوال بود که چطور در جشنواره تلویزیونی جام جم اثر عطاران جزو برگزیده ها نبوده است. بعد از پرس و جو متوجه شدم از طرف داوران نقدهای بسیاری به آن وارد بوده است.

 

انتهای پیام/ت/ب/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.