چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶

جشنواره كودك و نوجوان آغاز شد

شاه آبادي: طرح ملي استعدادسنجي كودك و نوجوان انجام مي شود

شاه آبادی معاون امور هنری در مراسم معارفه مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی

سینما پرس-گروه هفت هنر/ معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: طرح ملي استعدادسنجي كودكان و نوجوانان سال آينده انجام خواهد شد.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومي مركز هنرهاي تجسمي، دومين جشنواره هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان با حضور 116 كودك و نوجوان در رشته هاي نقاشي و خوشنويسي آغاز شد.

 

حميد شاه آبادي معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در افتتاحيه اين جشنواره گفت: امور مطالعاتي طرح ملي استعداد سنجي هنري كودكان و نوجوانان انجام شده است و سال آينده از سوي دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي هنري اجرا خواهد شد كه اين طرح مي تواند بستري ملي را براي آينده هنر كشور فراهم كند.

 

شاه آبادي ادامه داد: جشنواره تجسمي كودك و نوجوان حلقه تكميلي جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان است كه در دوره هاي آينده با قوت و كيفيت بهتر برگزار خواهد شد. شناسايي استعدادهاي كودكان و نوجوانان از مهم ترين اهداف و كاركردهاي اين جشنواره است .

 

اصغر اميرنيا؛ سرپرست مركز هنرهاي تجسمي در اين مراسم گفت: جشنواره هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان استعداد بالقوه را به بالفعل تبديل مي كند.

 

اميرنيا با عذرخواهي از تاخير در برگزاري دومين جشنواره هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان گفت: متاسفانه بستر برگزاري جشنواره در مهرماه در استان اصفهان فراهم نشد و اميدواريم از اين پس شاهد برگزاري منظم جشنواره در سال هاي آينده باشيم.

 

جليل جوكار دبير دومين جشنواره هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان با ارائه گزارشي گفت: جشنواره هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان با حضور 116 كودك و نوجوان در رشته هاي نقاشي و خوشنويسي برگزار مي شود كه اين افراد از ميان 1167 نفر انتخاب شده اند.

 

جوكار در ادامه گفت: در اين دوره جشنواره بصورت رقابتي نيست و همه كودكان و نوجوانان حاضر در جشنواره منتخب و برگزيده هستند كه لوح تقدير و هدايايي دريافت مي كنند.

 

بهرام كلهرنيا عضو هيئت انتخاب و داوري جشنواره گفت: امروزه تمام جوامع پيشرفته به هنر كودكان توجه ويژه اي دارند و هنر كودكان ارزندگي استثنايي و شگرفي دارد.

 

كلهرنيا در ادامه افزود: آموزش هنري براي اين است كه كودكان و نوجوانان رشد و توسعه يابند و راه هاي جديدي براي آنها باز شود و نقاشي كودك مانند آينه اي برابر موجوديت كودك و نوجوان است . در هنر كودك و نوجوان چيزي را به كودك نبايد ياد داد بلكه كودك خودش را در نقاشي نشان مي دهد.

 

پس از مراسم افتتاحيه، كودكان و نوجوانان در ورك شاپ نقاشي و خوشنويسي شركت كردند.

 

ياسمين سينايي، بهرام كلهرنيا و علي تن به عنوان هيئت انتخاب و داوري در ورك شاپ جشنواره حضور دارند.

 

انتهای پیام/ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.