سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵

پاسخ تهیه کننده «چ» به ابهامات دستمزد بازیگران:

پیشنهاد 600 میلیونی به پرویز پرستویی ندادیم/ عرب نیا قرارداد سفید امضا کرد

عرب نیا و پرستویی

سینماپرس- گروه سینما/ تهیه کننده فیلم «چ» گفت: رقم 600 میلیونی برای دستمزد بازی پرستویی در «چ» دروغ است و بازیگرانی که در سطح ایشان به صورت حرفه ای کار می کنند هیچ گاه با عدد و رقم برای حضور در فیلمی تصمیم نمی گیرند بلکه از روی فیلمنامه و کارگردان در مورد حضور در فیلم به نتیجه می رسند.

مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: در سینما منتی سر پرویز نیست اگر مبلغی 600 میلیونی به وی پیشنهاد شود اما انتشار چنین خبرهایی توهین به پرستویی است. به هیچ وجه در کارها جلب نظر پرستویی با مبلغ نبوده و اگر پرستویی آدمی این گونه بود باید بیش از این از دیگر تهیه کنندگان دستمزد می گرفت.

وی در مورد پیشنهاد برای بازی به پرستویی توضیح داد: در ذهن آقای حاتمی کیا برای ایفای نقش چمران بازیگران مختلفی وجود داشتند که نیازی به رسانه ای کردن کاندیداهای مختلف برای بازی در این نقش نیست.

کریمی با بیان این مطلب که پرستویی بازیگری تاثیرگذار و با نظم و وجاهت است، تصریح کرد: باعث تاسف است اگر پرویز پرستویی از بازیگری خداحافظی کند زیرا پتانسیل خوبی برای سینمای ایران محسوب می شود امیدوارم خبر خداحافظی پرستویی هم همچون خبر دستمزدش نادرست باشد.

وی افزود: متاسفانه ما در قضاوت های خود مقداری بی انصافی می کنیم، به عنوان مثال افرادی که می گفتند عرب نیا برای بازی در مختارنامه بیشترین دستمزد را گرفته، هیچ گاه فکر کردند که بازی این بازیگر در این سریال تا چه اندازه تاثیرگذار بوده است و یا اگر در همان زمان طولانی به جای حضور در مختار در 6 پروژه دیگر حضور می یافت چه میزان دستمزد می گرفت.

تهیه کننده «آژانس شیشه ای» در مورد دستمزد عرب نیا خاطرنشان کرد: فریبرز عرب نیا برای بازی در نقش چمران قرارداد سفید امضا کرد چرا که به واسطه شأن و شخصیت کاراکتر فیلم دوست داشتیم رقمی تعیین نکنیم. بازیگران دیگر فیلم هم هیچ کدام به واسطه مبلغ دستمزد وارد فیلم نشدند.

وی با اعتراض به بحث هایی که در مورد علنی کردن دستمزد بازیگران وجود دارد، خاطرنشان کرد: علنی شدن دستمزد یک بازیگر چه مشکلی را حل می کند همان طور که هیچ کسبه و شاغلی حقوق دریافتی خود را اعلام نمی کند اعلام رقم دستمزدی بازیگران هم کار درستی نیست و باعث ایجاد رقابت در میان آن ها برای بالابردن دستمزد می شود.

کریمی تاکید کرد: بازیگرانی که فیلمنامه و کارگردان یک فیلم را دوست ندارند، ترجیح می دهند که با رقم مورد علاقه خود در این فیلم که نتیجه آن را می دانند، حضور یابند. در حالی که در خیلی از مواقع بازیگران با هر رقمی برای اشباع خود در فیلمی حضور می یابند که به آن علاقه دارند.

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.