چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰

بهنام صبوحی خبر داد:

موسیقی انیمیشن «عطر ولایت» فضای سمفونیک دارد

انیمیشن عطر ولایت

سینما پرس- گروه هفت هنر/ بهنام صبوحی از ساخت موسیقی برا یانیمیشن «عطر ولایت» خبر داد و گفت: موسیقی این کار بیشتر ارکسترال است و فضای سمفونیک دارد.


بهنام صبوحی آهنگساز و نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: به تازگی ساخت موسیقی یک انیمیشن بلند سینمایی که در حال حاضر اکران شده است را برعهده داشتم. این کار یک انیمیشن جنگی با عنوان «عطر ولایت» بود که به کارگردانی مسعود صمدی تهیه و تولید شده است.

وی افزود: «عطر ولایت» کار بسیار پرزحمتی بود چون در آوردن صحنه های جنگی با انیمیشن خیلی سخت است و موسیقی نیز سبک متفاوتی دارد که در بعضی بخش ها فضایی کاملا مذهبی ایجاد می کند.

این آهنگساز با بیان اینکه یکی از شاخصه های اصلی یک کار انیمیشن موسیقی آن است، تصریح کرد: چون انیمیشن یکی از شاخصه های اصلی آن وجود موسیقی است این فیلم هم مقدار زیادی موسیقی متن دارد.

وی ادامه داد: بانوجه به اینکه این انیمیشن یک پروژه عملیاتی جنگی را نمایش می دهد و گروهی رزمنده که در پایان فیلم شهید می شوند، ما سعی کردیم فضای تلفیقی و عرفانی را با موسیقی ایجاد کنیم و خواندن مناجات ها، اذان ها و دعاها را همه به صورت قطعات موسیقی درآوردیم که این کار با استفاده از خواننده های حرفه ای و گروه کر ایجاد شد. ما از المان های کر مرد در این کار زیاد استفاده کردیم، محمدرضا ابراهیمی از خواننده هایی بودند که کمک زیادی در این زمینه به ما کردند.

صبوحی در خصوص سازبندی کار، عنوان کرد: سازهایی که استفاده شده است بیشتر ارکسترال بوده و فضای سمفونی دارد، موسیقی بعضی بخش ها تم مارش های جنگی را دارد و من سعی کردم حال و هوای موسیقی سرودهای زمان جنگ را داشته باشد. سرودها و سازها بیشتر فضای ارکسترال و فضای حماسی دارد، ترومپت و سازهای برنجی نیز در آن زیاد استفاده شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: «عطر ولایت» 70 درصد موسیقی داشت که قسمت هایی از آن نیز شامل موسیقی احساسی می شد.

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.