یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

مراسم تشییع زنده یاد عسل بدیعی برگزار شد/

پدر عسل بدیعی: حالا به جای عسل هفت فرزند دیگر داریم/ ازدحام جمعیت برای بازیگران دردسرساز شد

پدر مرحوم بدیعی در مراسم تشییع هنرمند « عسل بدیعی » بازیگر سینما و تلویزیون

سینماپرس- گروه سینما/ پدر عسل بدیعی گفت: همه شما از مرگ عسل و حادثه ناگواری که برای ما رخ داد مطلع هستید اما خوشحالیم که اعضایش در بدن هفت انسان نیازمند جا گرفت. حالا ما به جای عسل هفت فرزند دیگر هم داریم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در این مراسم شاهرخ بدیعی پدر عسل بدیعی با ابراز تاسف از درگذشت فرزندش گفت: شما این جا جمع شده اید تا به خانواده عسل بدیعی که 26 سال از عمر خود را برای هنر ایران صرف کرد تسلیت بگویید. عسل از اولین فیلمی که با عنوان «بودن یا نبودن» به عنوان گیرنده عضو نقشی را ایفا کرد و به تبع بازی در این فیلم پیرو روش اهدای عضو شد که در صورت بروز حادثه بتواند اعضای خود را اهدا کند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه شما از مرگ عسل و حادثه ناگواری که برای ما رخ داد مطلع هستید اما خوشحالیم که اعضایش در بدن هفت انسان نیازمند جا گرفت. حالا ما به جای عسل هفت فرزند دیگر هم داریم. روحش شاد و یادش گرامی و از ما راضی باشد.

 

سپس سیروس الوند روی سن قرار گرفت و گفت: چه مجلس باشکوهی است. آدم رشک می برد این همه چهره داغدار بدرقه راه ما در زمان مرگمان خواهد شد یا خیر.

 

هانیه توسلی  در مراسم تشییع هنرمند « عسل بدیعی » بازیگر سینما و تلویزیون

 

وی در ادامه با قرائت شعری از مولانا آن را به روح عسل بدیعی نثار کرد و ادامه داد: برای من همکاری با این بازیگر در فیلم «دستهای آلوده» سعادتی بود چرا که با خانمی سرشار از زندگی و پاک روبه رو شدم. دختری اهل خانواده که تلویزیون خیلی زود او را از سینما دور کرد اما مردم با همین آثار اندکی که از وی باقی مانده است دوستش دارند. عسل با اهدای عضو در وجود دیگران تکثیر شده است.

 

سپس طاهریان که اجرای این برنامه را برعهده داشت با ابراز تاثر از برخی خبرها و حواشی که پیرامون مرگ عسل بدیعی ایجاد شده بود، اظهار کرد: بسیاری از این خبرها از روی انصاف نبود. ای کاش این دوستان خودشان را به جای خانواده این هنرمند می گذاشتند و خبرهایی از روی صداقت و از طریق منابع رسمی منتشر می کردند.

 

رضا داوودنژاد هم با قرار گرفتن روی سن گفت: در این یک سال اتفاقات سختی برای ما رقم خورد اما همه آن ها را توانستیم سپری کنیم اما اتفاقاتی که در مورد عسل عزیز رخ داد خیلی سخت می توان تحمل کرد. سه روز قبل من به همراه غزل دفترچه یادداشتی از عسل پیدا کردیم که حتی متن آن را برای پدر و مادرش هم نخواندیم. در این دفترچه یادداشتی وجود دارد که تصمیم گرفتیم آن را در این جا برای شما بخوانیم. نسخه اصلی این یادداشت را من به زودی در اختیار خبرگزاری ها و سایت ها قرار می دهم.

 

 مراسم تشییع هنرمند « عسل بدیعی » بازیگر سینما و تلویزیون

 

در ادامه غزل بدیعی این یادداشت را برای حاضران قرائت کرد. در متن این یادداشت آمده بود: «سال 92 شد و این گذر عمر چیزی است که قسمت همه ما خواهد شد. حالا من 36 سال دارم و دهه 30 از عمرم با سرعتی صد چندان از دهه 20 عمرم سپری شد. 6 سال در رکود بودم و در خواب و سرخوشی که همه زنان جامعه ما به آن مبتلا هستند. همان گونه که من روزهایم را شروع و به پایان رساندم. حالا که ضعف بدنی ام اندک است فهمیدم که اشتباه دیدم اما به خواست خدا هنوز بدنم سالم است و ریشه دارم و زیبا هستم. پسری دارم که برایم حضورش گنجینه است و خانواده ای همچون گوهر ناب و دوستانی مانند برگ گل. روزهایی که می توان در هر روز آن واقعه ای را رقم زد و حالا انرژی مضاعف دارم برای ورود به سال جدید. تمام تلاشم را انجام می دهم که شگفتی بیافرینم تا پسرم جانیار و خانواده و دوستانم به من افتخار کنند. پروژه های بسیاری را به ثمر خواهم رساند. من می دانم امسال سال من است.

 

سپس جانیار؛ پسر عسل بدیعی با تشکر از مادرش گفت: اگر مادرم نبود من هم این جا نبودم او همه کار برای من انجام داد حتی کارهایی که خودش دوست نداشت و حالا بیشتر دوستش دارم. مادرم الان خوشحال تر است اگر بازمی گشت این جا برایش مانند یک زندان بود. قول می دهم کاری انجام دهم که مادرم از من راضی باشد.

 

رضا داوود نژاد و همسرش در مراسم تشییع هنرمند « عسل بدیعی » بازیگر سینما و تلویزیون

 

در ادامه این مراسم فریبرز عرب نیا به دعوت مجری روی سن آمد و گفت: حرفی برای گفتن ندارم از همه تشکر می کنم و خواهش دارم که به دلیل ازدحام جمعیت به کوچکترها و خانم ها بیشتر توجه کنید.

 

سید احمد میرعلایی؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم که در این مراسم حضور یافته بود با بیان این نکته که همه انسان ها روزی مرگ را تجربه خواهند کرد، اظهار کرد: خوش به سعادت کسانی که با راهی که انتخاب می کنند اسمی از خود به جای می گذارند.

 

وی ادامه داد: من از سریال «تا صبح» که با خانم بدیعی همکاری داشتم خاطرات خوبی در ذهن دارم چرا که همواره رفتاری حرفه ای داشتند و به کار متعهد بودند. به دلیل احترام به روحیه ایشان من این جا حضور دارم. سن و سال در هنگام مرگ اهمیتی ندارد مهم این است که هر فرد به خواسته ای که دارد پیش از مرگ دست یابد.

 

میرعلایی با اشاره به اهدای عضو از سوی عسل بدیعی عنوان کرد: این بازیگر با اهدای اعضای بدن خود که در سلامت کامل قرار داشت به هفت خانواده لطف بسیاری انجام داد و من از طرف وزیر ارشاد و جامعه سینمایی به خانواده و مردم فوت ایشان را تسلیت می گویم. امیدوارم برخی ناخالصی ها باعث نشود که برای هنرمندان چنین حاشیه هایی ایجاد شود. مردم این هنرمند را دوست داشتند و همین حالا عده ای از این علاقمندان در بهشت زهرا حضور دارند تا جسم ایشان را بدرقه کنند.

 

پدر مرحوم عسل بدیعی در مراسم تشییع هنرمند « عسل بدیعی » بازیگر سینما و تلویزیون

 

عزت الله ضرغامی هم طی پیامی درگذشت این بازیگر را تسلیت گفت که در متن این پیام آمده بود: درگذشت غم بار هنرمند نام آشنای کشور را به خانواده محترم و علاقمندان وی تسلیت می گویم. ایفای نقش های ارزشمند از سوی ایشان و رفتار وی که با اهدای اعضای بدن خود هنرنمایی را تکمیل کرد را ارج می نهیم.

 

در این مراسم هنرمندانی از جمله کیانوش عیاری، ابوالفضل پورعرب، فرامرز قریبیان،علیرضا داوودنژاد، رویا تیموریان، مسعود رایگان، مریلا زارعی، ستاره اسکندری، الهام پاوه نژاد، علی دهکردی، هانیه توسلی، مهتاب کرامتی، رضا کیانیان، هنگامه قاضیانی، سیروس الوند، محمد متوسلانی، پگاه آهنگرانی، طناز طباطبایی و جعفر گودرزی حضور داشتند.

 

گفتنی است در این مراسم ازدحام جمعیت برای هنرمندانی از جمله طناز طباطبایی و ابوالفضل پورعرب دردسرساز شد و آن ها را ناچار به دفاع از خود کرد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.