دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶

سید جمال ساداتيان:

امیدوارم سال جدید سال آتش بس اختلافات برای سینمای ایران باشد

جمال ساداتیان

سینماپرس-گروه سینما/ تهیه کننده به رنگ ارغوان گفت: بايد فضاي آرامي را فراهم کنيم. زيرا آن ها در شرايط آرام مي توانند دغدغه هاي ذهني خودشان را به فيلم تبديل کنند و محدوديت کمتري داشته باشند و هم چنين از سويي اعتماد مردم به سينما جلب مي شود و وقتي مي بينند آرامش و آتش بسي در فضاي عمومي حاکم شده است، رغبت مي کنند و سينما مي روند و فيلم مي بينند

به گزارش خبرنگار سینماپرس جمال ساداتيان، تهيه کننده سينما که تهيه کنندگي فيلم هاي «چهارشنبه سوري»، «به رنگ ارغوان»، «برف روي کاج ها» و... را در کارنامه کاری خود دارد در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس درباره مسائل پیش آمده برای سینمای ایران در سال 91 و عملکرد سازمان سینمایی می گوید: سال ۹۱، براي سينما سال بسيار ملتهبي بود شايد در ايجاد اين فضا حوزه هنري خيلي تأثير داشت. زيرا باعث شد فيلم هايي که مي توانست در رونق گيشه تأثيرگذار باشد در چالشي قرار گيرد که همه در جريان آن هستند.

 

وی با اشاره به التهابات به وجود آمده افزود: اين فضاي به وجود آمده از سوي حوزه هنري بر مسئولان سينمايي کشور هم تأثير گذاشت و به شدت آن ها را محتاط کرد. همين احتياط سازمان سينمايي باعث شد فيلم هايي که در آستانه ساخت بود در عمل تحت تأثير اين محدوديت ها قرار گيرد.

 

وي ادامه داد: نمي دانم عملکرد سازمان سينمايي را در سال ۹۱ چگونه بايد ارزشيابي کرد. مردم زماني به سينما مي آيند و سينما مي تواند رونق و شرايط مناسبي داشته باشد که فيلم خوبي داشته باشيم تا مردم اعتماد کنند و در يک جو آرام در سينما فيلم ببينند.

 

ساداتيان با اشاره به اين که در سال ۹۱ فيلم هاي بدي اکران نشد تصريح مي کند: فضاي ملتهبي که در سينما حاکم شد فيلم ها را تحت تأثير قرار داد. به همين دليل مردم با اختلافات رو به رو شدند و بر آن ها تأثير گذاشت؛ در سال ۹۱ ريزش مخاطب داشتيم که اين اختلافات تأثير خود را در توليدات ۹۲ نشان مي دهد.

 

اين تهيه کننده سينما مي گويد: در مجموع مي توان عملکرد سينما را هم مثبت و هم منفي ارزيابي کرد ولي معتقدم بايد تا امروز هرچه بود کنار بگذاريم و همه دست به دست هم دهيم و اگر فکر مي کنيم نياز به سينماي ملي داريم، بايد فضاي آرامي را فراهم کنيم.چون براي فيلم سازان موثر و مفيد است زيرا آن ها در شرايط آرام مي توانند دغدغه هاي ذهني خودشان را به فيلم تبديل کنند و محدوديت کمتري داشته باشند و هم چنين از سويي اعتماد مردم به سينما جلب مي شود و وقتي مي بينند آرامش و آتش بسي در فضاي عمومي حاکم شده است، رغبت مي کنند و سينما مي روند و فيلم مي بينند.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.