شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

غیبت سینمای ایران در جشنواره کن برای دومین سال متوالی/اصغر فرهادی نماینده غیر مستقیم ایران

فرهادی

تا چند روز دیگر اسامی فیلم‌های بخش مسابقه شصت‌وششم جشنواره فیلم کن اعلام می‌شود. امسال نیز مطابق سال‌های گذشته تعدادی از فیلم‌های ایرانی متقاضی حضور در فستیوال کن شدند. فیلم سینمایی «گذشته» ساخته اصغر فرهادی تنها نماینده غیر مستقیم سینمای ایران در جشنواره «کن» است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس تا چند روز دیگر اسامی فیلم‌های بخش مسابقه شصت‌وششم جشنواره فیلم کن اعلام می‌شود. امسال نیز مطابق سال‌های گذشته تعدادی از فیلم‌های ایرانی متقاضی حضور در فستیوال کن شدند، اما شواهد حکایت از آن دارد که در بخش مسابقه کن شصت‌وششم هیچ نماینده‌ای از سینمای ایران حضور نخواهد یافت

 

البته خبرهای غیررسمی از احتمال حضور چند فیلم ایرانی در بخش های جنبی جشنواره حکایت دارد اما امسال نیز همانند سال گذشته سینمای ایران در بخش بازار فیلم حضور فعالی دارد.

 

چند سال است به دلیل اعزام نشدن نماینده ای از جشنواره کن برای مرور آثار سینمای ایران؛ رایزنی برای حضور در یکی از معتبرترین فستیوال های جهان بسیار کمرنگ شده است به نحوی که سال گذشته فیلم «یک خانواده محترم» ساخته مسعود بخشی که یک اثر مشترک با کشور فرانسه به حساب می آمد؛ و فیلم «مثل یک عاشق» ساخته عباس کیارستمی دو فیلمی بودند که تنها سازندگان آن ایرانی بودند و محصول حاضر در جشنواره به نام کشور دیگری به ثبت رسیده است.

 

امسال و در دوره شصت و ششم احتمال حضور فیلم سینمایی «گذشته» ششمین ساخته اصغر فرهادی که محصول کشور فرانسه است در بخش رقابتی جشنواره تنها گزینه محتمل است که باز هم نام سینمای ایران را یدک نمی کشد.

 

از فیلم های «من عاشق سپیده صبحم» ساخته علی کریم و «قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی به عنوان برخی از آثار فرستاده شده به جشنواره کن نام برده می شود که تا چند روز آینده معلوم می شود نام هر کدام از این فیلم ها در کدام بخش وجود دارد.

 

ریاست داوران این دوره از جشنواره فیلم کن بر عهده استیون اسپیلبرگ فیلم ساز مطرح سینمای جهان است.

 

انتهای پیام/ن/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.