دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲

اولين حضور بين المللي انجمن سينماي جوانان ايران در سال 92/

سنگواره به جشنواره پوسان كره رفت

فیلم «سنگواره»

سینماپرس-گروه سینما/ فیلم کوتاه «سنگواره» به کارگردانی پیمان نهان قدرتی به جشنواره بين المللي فيلم كوتاه پوسان راه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، جشنواره بين المللي فيلم كوتاه پوسان از سال 1980 به عنوان  اولين جشنواره فيلم كوتاه  كشور كره جنوبي آغاز به فعاليت كرد. در سال هاي ابتدايي،  اين جشنواره تمركز خود را تنها برنمايش فيلم هاي كره اي اختصاص داده بود، اما در سال 2000 ميلادي اين جشنواره با پذيرش فيلم هاي كوتاه كشورهاي آسيايي رويكرد جديدي را دنبال نمود و در سال 2010 به عنوان يكي از جشنواره هاي بين المللي فيلم كوتاه، آثار مختلف  ازسرتاسر جهان را مورد پذيرش قرار داد. هدف اين جشنواره كشف و معرفي فيلم هاي برجسته از سرتاسر جهان ميباشد.

 

بنا بر این گزارش، سي امين دوره اين جشنواره در تاريخ 12 الي 16 ارديبهشت 1392 در شهر پوسان برگزار مي شود. در اين دوره از جشنواره تعداد 1258 فيلم در بخش بين الملل براي شركت در جشنواره ثبت نام شده اند كه در اين ميان انجمن سينماي جوانان ايران توانسته با فيلم كوتاه «سنگواره» ساخته پيمان نهان قدرتي در بخش مسابقه اين جشنواره حاضر شود.

 

فيلم داستاني سنگواره در زمان 18 دقيقه ماجراي يك شكارچي است كه هنگام شكار دچار حادثه شده و در شرايط دشواري قرار مي گيرد و در يك قدمي مرگ است. فيلمنامه نويس و كارگردان اين اثر پيمان نهان قدرتي است و تصويربردار آن را رضا تيموري بر عهده داشته است. صدابردار، بهروز شهامت و تدوين اثر هم کار سلميان نهان قدرتي است.

گفتنی ست، اين فيلم از توليدات انجمن سينماي جوانان ايران در سال 1391 است.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.