جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

مسیحیت جلوی کتاب اعظم بروجردی را گرفت

اعظم بروجردی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نمایشنامه نویس و نویسنده ادبیات داستانی از عدم دریافت مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد برای رمان جدیدش با نام «من کیستم» به بهانه ترویج مسیحیت خبر داد.

اعظم بروجردی نویسنده ادبیات داستانی، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبر نگار سینما پرس در مورد حضور خود در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: امسال به علت عدم ارائه مجوز به رمان جدیدم با نام «من کیستم» در نمایشگاه حضور نخواهم داشت، مسئولان مربوطه به بهانه اینکه کتاب من مروج مسیحیت است به کتاب من مجوز نشر ندادند.

 

وی ادامه داد: من اصلا دلیل این اقدام دوستان را متوجه نمی شوم زیرا موضوع این کتاب با استناد به نظر بسیاری از صاحب نظران کاملا عرفانی و جهان شمول است، اما افرادی که در مورد این کتاب تصمیم گیری کرده اند تنها ظاهر کتاب را دیده و به عمق آن پی نبرده اند و شاید به دلیل اینکه داستان آن  اشاره ای به اساطیر برگرفته شده از مسیحیت دارد این سوء تفاهمی برای آنها به وجود آمده  که رمان من مروج دین مسیحیت و انکار مرگ است در حالی که اصلا این چنین نیست.

 

بروجردی در مورد موضوع این کتاب تصریح کرد: کیستم، چیستم و از کجا آمده ام موضوع اصلی این رمان است و داستان آن در مورد چند زمین شناس است که به دنبال آثار باستانی هستند و در میان این زمین شناسان پروفسوری است که به دنبال حیوان انسان نما می گردد و با رخ دادن اتفاقاتی دچار تحول شده و در پی رسیدن و شناخت خود واقعی اش می رود.

 

وی خاطر نشان کرد: این کتاب قرار بود که توسط انتشارات «آوه» منتشر شود اما مطمئنن به دلیل اتفاقی که برای این کتابم رخ داد امسال در نمایشگاه کتاب حضور پیدا نخواهم کرد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.