جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶

سعدی افشار درگذشت

سعدی افشار

سینماپرس-گروه هفت هنر/ سعدی افشار آخرین نسل سیاه بازی ایران پس مدت ها تحمل درد بیماری امروز 30 فروردین دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سعدی افشار؛ آخرین نسل از هنرمندان سیاه باز ایران امروز ظهر در منزل شخصی خود در سن 79 سالگی پس از تحمل رنج پوکی استخوان و همچنین عفونت ریه دارفانی را وداع گفت.

 

نام این هنرمند سعدالله رحمت خواه بود که همه او را با نام سعدی افشار می شناختند در این مدت وی بارها به بیمارستان منتقل شده بود اما چند روز پیش با از بیمارستان مرخص شد و حال وی بهبود پیدا کرده بود خبرنگار سینماپرس آخرین مصاحبه را با وی با عنوان آخرین آرزوی سیاه باز از وی انجام داده بود و او گفته بود دوست دارم «سیاه بازی» را تدریس کنم که متأسفانه نتوانست به این آرزوی خود جامه عمل بپوشاند.

 

وی که متولد 1313 است و تا ششم ابتدایی درس خوانده، برای نخستین بار در سال 1330 بر روی صحنه رفت و امروز به عنوان تنها بازمانده سیاه بازی در ایران شناخته می‌شد.

 

همچنین روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند پیشکسوت تئاتر اعلام کرد که جزییات مراسم تشییع پیکر این هنرمند متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.