سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

آثار بخش «هفته منتقدان» جشنواره کن معرفی شدند

هفته منتقدان کن

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن فهرست اسامی آثار حاضر در بخش «هفته منتقدان» این جشنواره فرانسوی را معرفی کردند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن فهرست اسامی آثار حاضر در پنجاه و دومین دوره بخش جنبی «هفته منتقدان» این جشنواره فرانسوی را در حالی اعلام کردند که 7 فیلم سینمایی «برای کسانی که در خطر هستند» (For Those in Peril) به کارگردانی پائول رایت از انگلستان، «از بین بردن» (Le Demantelement) به کارگردانی سباستین پایلوت از کانادا، «Los Duenos» به کارگردانی آگوستین توسکانو و ازکوئل رادوسکی از آرژانتین، «قهرمانان ما امشب مرده‌اند» (Nos Heros Sont Morts ce soir) به کارگردانی دیوید پرالت از فرانسه، «ظرف غذا» (The Lunch Box) به کارگردانی ریتش باترا از هند، فرانسه و آلمان، «عمده» (The Major) به کارگردانی یوری بایکوف از روسیه و «شلیک» (Salvo) به کارگردانی فابیو گراسادونیا و آنتونیو پیاتزا از ایتالیا و فرانسه در حوزه فیلم‌های سینمایی این بخش به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

 

همچنین «آگیت پاپ» (Agit Pop) ساخته نیکلاس پاریزر از فرانسه، «نفس من» (Breathe Me) ساخته هان این یونگ از کره جنوبی، «بیا و بازی کن» (Come and Play) ساخته داریا بلوا از آلمان، «لامپ کره گاو کوهان‌دار» (La Lampe au Beyre de yak) ساخته هو وی از فرانسه و چین، «اقیانوس» (Ocean) ساخته امانوئل لابوری از فرانسه، «پاسیو» (Patio) ساخته آلی موریتیبا از برزیل، «لذت» (Pleasure) ساخته نینجا تایبرگ از سوئد، «Tau Seru» ساخته راد راتجن از هند و استرالیا، «فرصت طلب» (The Opportunist) ساخته دیوید لاسیتر از ایالات متحده آمریکا و «Vikingar» ساخته ماگالی ماگیستری از فرانسه و ایسلند نیز آثاری هستند که در حوزه فیلم‌های کوتاه بخش «هفته منتقدان» به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

 

فیلم سینمایی «سوزان» (Suzanne) به کارگردانی کاتل کوئیلور از فرانسه نیز در مراسم افتتاحیه بخش «هفته منتقدان» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده می‌شود. مسئولان جشنواره فیلم کن اظهار کرده‌اند که فیلم اختتامیه این بخش را نیز طی چند روز آینده معرفی می‌کنند.

 

فیلم‌های سینمایی «برخورد بعد از نیمه شب» (Les Rencountres d’apres minuit) به کارگردانی یان گونزالز از فرانسه و «آنان مقدس نیستند» (Ain’t Them Bodies Saints) به کارگردانی دیوید باوری از ایالات متحده آمریکا نیز 2 اثری هستند که در بخش «نمایش ویژه» بخش «هفته منتقدان» این دوره از جشنواره فیلم کن نمایش داده می‌شوند.

 

بخش «هفته منتقدان» جشنواره فیلم کن به آثاری تعلق دارد که محصول نخستین یا دومین تجربه کارگردانان است. پنجاه و دومین دوره بخش «هفته منتقدان» در جریان شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن و بین روزای 16 تا 24 مه (26 اردیبهشت تا 3 خرداد) بهار سال جاری برگزار می‌شود.

 

استیون اسپیلبرگ؛ کارگردان آثار برجسته‌ای مانند «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan)، «فهرست شیندلر» (Schindler’s List) و «ای تی» (E.T. the Extra Terrestrial) ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن را بر عهده دارد و اودری توتو؛ بازیگر فرانسوی نیز مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره فرانسوی است.

 

شصت و ششمین جشنواره فیلم کن در تاریخ 15 مه (25 اردیبهشت) بهار سال جاری با نمایش فیلم سینمایی «گتسبی بزرگ» (Great Gatsby) به کارگردانی باز لورمان آغاز می‌شود و با فیلم فرانسوی «زولو» (Zulu) به کارگردانی ژروم سال به پایان می‌رسد.

 

انتهای پیام/ ع م

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.