چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

همراه ابراهيمي تركمان، محمد رضا عباسيان، حسين لطيفي و پوريا پور سرخ/

رئيس سازمان سينمايي از دانشگاه سينمايي فدراتيو مسكو بازدید کرد

سخنرانی شمقدری ریئس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم های ویدئویی تهران

سینما پرس-گروه سینما/ در آخرين روز هفته فيلم ايران در مسكو، رئيس سازمان سينمايي از دانشگاه سينمايي فدرا تيو روسيه كه يكي از دانشگاههاي مهم روسيه است بازديد کرد.

به گزارش سینما پرس، در اين بازديد، رییس سازمان سینمایی ابتدا با آولاديمير سرگي ميلويچ ملاشف كه يكي از افراد با نفوذ فرهنگي در حكومت روسيه است ملاقات کرد. ولاديمير ملاشف اظهار داشت: ما هميشه از فرهنگ و تمدن و هنر ايران بخصوص سينما با احترام ياد مي كنيم وافتخار مي كنيم سينماي ايران جايگاه ويژه و منحصر بفردي يافته است.

 

وي افزود ما خيلي تلاش مي كنيم سينماي روسيه نيز همچون سينماي ايران با اتكا به فرهنگ و باورهاي بومي خود غنا و زيبايي يابد براي همين دانشجويان را ابتدا با فرهنگ، تاريخ و آداب و رسوم روسيه آشنا مي كنيم.

 

در اين ديدار رئيس سازمان سينمايي تأكيد كرد ما معتقديم آنچه مي تواند باعث پيوند و ماندگاري يك فرهنگ و تاريخ و هنر شود ارزشهاي ذاتي و باور مردم و پايداري آنها در دفاع از هويت خود است بخصوص وقتي مواجه با تهاجم فرهنگ مخرب بيگانه مي شويم.

 

جواد شمقدري افزود: ما دو كشور با ارتباطات و همكاري هاي مشترك تاريخي و امروز در عرصه بين المللي هستيم و سينما و همكاري هاي سينمايي مي تواند باعث قوام و تداوم آن شود.

 

همچنين در اين ديدار پيرامون شيوه هاي آموزشي و مباحث تخصصي آن گفتگوهايي انجام شد و در ادامه پيشنهاد  شد علاوه بر همكاري دو كشور در برگزاري كارگاه هاي آموزشي سينمايي توسط اساتيد و سينماگران هر دو كشور براي دانشجويان يكديگر، در خصوص آمادگي روسيه براي پذيرش دانشجوي ايراني در دانشگاه سينمايي روسيه نيز بحث و نظرهايي مطرح شد.

 

درپايان اين ديدار از بخش هاي مختلف دانشگاه، كلاس هاي درس اساتيد، كارگاه هاي تمرين و آموزش هاي سينمايي ديجيتال،پلاتوهاي بزرگ توليد و ساخت فيلم دانشجويي بازديد به عمل آمد و با بعضي اساتيد دانشگاه نيز گفتگوهايي صورت گرفت.

 

در اين ديدار علاوه بر رئيس سازمان سينمايي، رايزن فرهنگي ايران در روسيه  ابراهيمي تركمان، محمد رضا عباسيان، حسين لطيفي و پوريا پور سرخ نيزحضور داشتند.

 

انتهای پیام/ب/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.