شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تشییع پیکر امیر حسین فردی:

فردی همواره حرمت قلمی را که خداوند به آن سوگند خورده است، نگاه داشت

نشست خبری حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ مراسم تشییع پیکر امیرحسین فردی نویسنده انقلاب اسلامی و مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان کشور در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات سینما پرس، مراسم تشییع پیکر امیر حسین فردی امروز با حضور مسئولان و هنرمندانی چون سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، حسین شریعت مداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، محمد رضا سرشار نویسنده دفاع مقدس، حسین بیابانکی شاعرو... در حوزه هنری برگزار شد، سید محمد حسینی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به خانواده، دوستان و همکاران امیر حسین فردی اظهار داشت: امیر حسین فردی نویسنده ای برجسته و متخصص و فردی مهربان، دلسوز، مخلص و با تلاش بود.

 

وی ادامه داد: وی از عمر 64 ساله خود به بهترین وجه استفاده کرد و چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی همواره در مسیری که انتخاب کرده بود بدون تردید گام برداشته و از ارزش های نظام اسلامی دفاع کرد وهمواره حرمت  قلمی را که خداوند به آن سوگند خورده است نگاه داشته است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امیدورام همکاران ایشان راهی که این نویسنده بزرگوار انتخاب کرده بود را ادامه داده و از همه ابزارها برای دفاع از اهداف عالی انقلاب اسلامی و انتقال پیام آن بهره جویند.

 

 

نقش فردی در شکل گیری ادبیات انقلاب اسلامی آنچنان که باید، شناخته نشد

 

در ادامه مراسم محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری عنوان کرد: من همچنان بهت زده هستم که این پیکر آرمیده شده در مقابل ما همان امیر حسین فردی است، امیر حسینی که از نگاه او آرامش می گرفتی وی بسیار مهربان بود، از دست دادن او مصیبتی بزرگ برای فرهنگ و ادب کشور است، نقش امیر حسین فردی در شکل گیری ادبیات انقلاب اسلامی آنچنان که باید شناخته نشد.

 

وی ادامه داد: شخصیت انسانی امیر حسین فردی آنچنان والا بود که باقی عنوان های او در مقابل آن کم است او به معنای واقعی انسان بود، وی به انقلاب اسلامی و آرمان های آن تعصب داشت و به این آرمان ها وفادار بود، آنجا که صحبت از انقلاب بود فردی با وجود اینکه از همه طبقات با او آشنا بودند و او را دوست داشتند نسبت به هیچ کس تسامح و چشم پوشی نشان نمی داد.

 

مؤمنی شریف با بیان اینکه امیر حسین فردی در زمانی که رهبر انقلاب اسلامی بیان فرمودند که داستان و ادبیات انقلاب اسلامی رو به فراموشی است به نگارش رمان «اسماعیل» دست زد، تصریح کرد: ایشان حق جهاد را انجام داد و آنقدر برای کار خود وقت گذاشت تا سلامتی اش را از دست داد، فردی مرگ را آغاز جدیدی می دانست.

 

فردی در غبار فتنه ها مسیر را گم نمی کرد

 

همچنین در اسن مراسم حسین شریعت مداری، مدیر مسئول کیهان اظهار داشت: سخن گفتن از امیرحسین فردی پایانی ندارد، وی معتقد بود که هنر و ادبیات تنها ظرف و قالبی است برای رساندن پیام به مخاطبان و می گفت که ما موظفیم که پیام اسلام و انقلاب را در قالب ادبیات به مخاطبان برسانیم.

 

وی ادامه داد: فردی برای رساندن پیام انقلاب به مخاطبانش سر از پا نمی شناخت و وی شاگردان زیادی را نیز در این راه تربیت کرد، فردی در غبار فتنه ها هیچ گاه مسیر را گم نمی کرد و زمانی که پای انقلاب به میان می آمد با هیچ کس رو دروایستی نداشت.

 

جمع امروز مرا به یاد تشییع پیکر شهید اوینی انداخت

 

حداد عادل نیز با بیان اینکه برای اظهار همدردی با دوستان و یاران فردی به حوزه هنری آمده است، اظهار داشت: هیچ گاه فکر نمی کردم به این زودی در حوزه هنری در کنار پیکر پاک فردی بایستمو بر فقدانش تأسف بخورم، جمع امروز مرا به یاد تشییع پیکر شهید آوینی انداخت او نیز در بهار تشییع شد.

 

وی ادامه داد: من همواره ازاین جهت که فردی توجهی ویژه به بچه ها داشت نسبت به او احساس احترام می کنم، او می توانست در 28 سالی که در کیهان بچه ها کار می کرد در جایی که برایش نام ونشان بیاورد حضور داشته باشد اما برای او بچه ها که آینده سازان این انقلاب هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

 

حداد عادل خاطر نشان کرد:همچنین فردی به آموزش توجه ویژه ای داشت و در حالی که وظائف جاری خود را انجام می داد برای تربیت نیروهای جدید برنامه آموزشی برگزار می کرد.

 

گفتنی است که حجت الاسلام دكتر محمدیان بر بالین پیكر مرحوم امیرحسین فردی نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری نماز میت خواند.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.