شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵

در دوازدهمين جشنواره موسيقي الموازين- ايقاعات عالم/

همايون شجريان و پورناظرى ها نماينده موسيقي ايران خواهند بود

همایون شجریان

سینما پرس- گروه هفت هنر/ همایون شجریان با همراهى سهراب و تهمورس پورناظرى روز بیست‌وششم ماه می(پنجم خردادماه ۹۲) در دوازدهمين جشنواره موسيقي «الموازين- ايقاعات عالم» روي صحنه مي‌روند.

به گزارش سینما پرس، تهمورس پورناظري با اعلام اين خبر افزود: امسال جشنواره، بخشی را با عنوان «جاده‌ی موسیقایی ابریشم» در تقويم خود گنجانده اند که دربردارنده‌ اجرای هنرمندان هشت کشوری ا‌ست که روزگاری در مسیر جاده‌ی ابریشم قرار داشته‌اند و مغرب و مشرق دنیای قدیم را به هم پیوند می‌دادند. به گفته‌ آنها، هدف از این بخش، گذرى  فرهنگی- موسیقایی در مسير اين راه بازرگانى فرهنگى  است. كه شجريان و پورناظرى ها به عنوان نماينده موسیقی ایران به این جشنواره‌ معتبر موسیقى دعوت شده اند. 

 

دوازدهمین دوره اين جشنواره طی ۹ روز، از سوم تا یازدهم خردادماه به اجرا درمی‌آید. آهنگساز گروه شمس در ادامه  تصريح كرد: جشنواره‌ی بین‌المللی موازین هر ساله با شرکت ستارگان  نامدار جهان، استعدادهای جوان، و هنرمندان نوظهور مراکش در چند شاخه‌ی جداگانه برگزار می‌شود.

 

به گفته پورناظري اين اجرا نخستين اجراي همايون شجريان با برادران پورناظري در قاره آفريقا است كه شامل اجراي آثاري از كيخسرو پورناظرى و سهراب و تهمورس پورناظرى خواهد بود.

 

در اين اجرا تهمورس پورناظري نوازنده تار، تنبور، بربت، سهراب پورناظري نوازنده كمانچه، تنبور و حسين رضاي‌نيا نوازنده سازهاي كوبه‌اي همايون شجريان را در مقام خواننده همراهي خواهند كرد.

 

از چهره‌های سرشناس حاضر در مراسم امسال می‌توان به جورج بنسون، ریحانا، لورین، انریکه ایگلسیاس، دیوید گِتا، گروه راک «Deep Purple»، گروه «جکسون فایو» و همچنین PSY( خواننده‌ی تک‌آهنگ مشهور گنگنام استایل) اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.